Rasowa dwójka - projekt Filipa - Trends Magazines

Rasowa dwójka – projekt Filipa

Mocno zmodyfikowane, ale zarazem niepozorne auta są marzeniem wielu zapaleńców. Drogi do spełnienia tego marzenia są co najmniej dwie: zapłacić za gotowy już projekt lub przebudować swoje upragnione auto od podstaw. Filip, właściciel prezentowanego Golfa, wybrał tę drugą opcję.

Volkswagen Golf II generacji nie jest jeszcze kultowym i szanowanym klasykiem jak jego poprzednik. Mimo to właśnie popularne dwójki bardzo często stają się bazą poważnych projektów. Po modyfikacjach w niepozornym opakowaniu skrywają dużą moc dającą świetne osiągi.

Filip od lat marzył o nietuzinkowym Volkswagenie. Za bazę do modyfikacji miał posłużyć mu kultowy Golf I generacji. Jednak ceny wartych uwagi egzemplarzy bardzo często były zbyt wysokie. Ostatecznie zdecydował się więc na II generację kompaktu z Wolfsburga. Auto, które widnieje na zdjęciach, kosztowało niespełna 3.000 zł. Zostało wyprodukowane w 1988 roku i przeszło już kilka modyfikacji. Golf wyposażony był w gwintowane zawieszenie, 14-calowe felgi, a zamiast seryjnego motoru 1,3l miał 1,8-litrowy silnik o kodzie RP z innego modelu. Jednak Filip miał własny pomysł na Golfa i niezwłocznie po zakupie zabrał się za jego realizację.

O projekcie Filipa przeczytasz w 3/2017 nr VW Trends, który w punktach sprzedaży dostępny jest od 28 września. 

Dostępna jest też roczna prenumerata VW Trends. Szczegóły TUTAJ. 

fot. Paweł Kaczor

Podobne

Najszybszy Beetle na świecie. 328 km/h! – dasz wiarę?

Coroczny Tydzień Prędkości w Bonneville jest świetną okazją do ustanawiania nowych rekordów. Pamiętacie, że podrasowany Beetle uzyskał 328 km/h! Wynik należy do Beetle’a LSR(od Land Speed Record). Garbus został rzetelnie przygotowany do zmagań. W silniku 2.0 TSI kalifornijska firma THR Manufacturing zmieniła tłoki, korbowody, wałki rozrządu i turbosprężarkę, a także zmodyfikowała głowicę, uzyskując 550 KM…

Kupujemy używanego VW Tourana II (2015 – ): opinie, wady, zalety

Nowoczesna stylizacja, funkcjonalne i dobrze wykończone wnętrze, solidne i oszczędne silniki oraz należycie zestrojone zawieszenie. Czy w takim razie używany VW Touran II to doskonała propozycja na rynku aut używanych? Sprawdzamy.  W 2012 roku zadebiutował Golf VII, a wraz z nim modularna platforma MQB. Jej znakiem rozpoznawczym jest niezwykła plastyczność, która pozwala dowolnie zmieniać rozstaw…