Lexus CT 200h zadebiutował 7 lat temu na Salonie Samochodowym w Genewie jako pierwszy kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym. Przez te kilka lat stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli tej marki – ponad 300 tys. sztuk na świecie. Inżynierowie i projektanci cały czas pracują nad udoskonaleniami i wprowadzaniem kolejnych zmian.
„Odświeżona stylistyka Lexusa CT 200h jest teraz jeszcze bardziej usportowiona i silniej oddziałuje na emocje, dzięki czemu samochód ten staje się idealnym hybrydowym kompaktem klasy premium dla młodszych klientów, którzy chcą cieszyć się dynamiczną jazdą, jednak bez nadmiernego obciążania środowiska naturalnego.” – wyjaśnia Chika Kako, główny inżynier modelu CT 200h.
Najważniejsze zmiany to:
• sportowa stylizacja, unowocześnione wnętrze i innowacyjne elementy wyposażenia,
• nowoczesna stylistyka nadwozia i kabiny,
• zmodernizowana stylistyka przedniej części nadwozia oraz nowe wzory felg ze stopu metali lekkich,
• nowe opcje konfiguracji kolorystycznej kabiny oraz większy wyświetlacz systemu Lexus Navigation System,
• nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+ z funkcjami wspomagającymi kierowcę.
W stylistyce nadwozia CT200h dodano dynamiki poprzez zmienioną formę grilla – z nowym wzorem siatki – na bardziej przestrzenną, dodającą masce aerodynamicznego kształtu. Poziome listwy wewnątrz grilla zostały usunięte, a zderzak i przednie błotniki – obniżone. Reflektory LED zyskały matowo-metaliczne wykończenie, a światła przeciwmgłowe – szaro-metaliczne. Sportowego wyglądu nadały nowe tylne lampy, zespolone w kształcie litery L, wraz z przeniesionymi tam kierunkowskazami optycznie poszerzającymi samochód. Poza tym zmieniono kształt dolnej części tylnego zderzaka, która obecnie ma srebrno-czarne wykończenie. Dodano również 10-ramienne, 16- calowe koła o kontrastujących czarnych i frezowanych powierzchniach.
We wnętrzu Lexusa CT200h zastosowano znacznie większy wyświetlacz systemu Lexus Navigation, którego przekątną zwiększono z 7 do 10,3 cala, co ułatwia odczytywanie informacji i sterowanie systemami. Poza tym można nim sterować za pomocą przycisków na kierownicy lub centralnego wyświetlacza multimedialnego. Sam wyświetlacz został podzielony na dwa ekrany, umożliwiając jednoczesne korzystanie zarówno z nawigacji jak i dodatkowych informacji. Lexus Premium Navigation, na zamówienie, towarzyszy 13-głośnikowy system audio Mark Levinson Surround. Dodatkowymi funkcjami są: planowanie podróży i łączności, dostęp do usług sieciowych, rozpoznawanie głosów w wielu językach. Z kolei System Follow Me Home ułatwia przejście od samochodu do domu, włączając reflektory i wybrane inne światła na czas od 30 do 120 sekund. Natomiast oświetlenie wewnętrzne jest automatycznie wyłączane 20 minut po wyłączeniu zapłonu.
W opisywanym modelu poza ekologicznym napędem hybrydowym, składającym się z benzynowego silnika o pojemności skokowej 1798 cm³ i mocy 99 KM wg DIN (73 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 82 KM wg DIN (60 kW), zastosowano też takie rozwiązania jak energooszczędna klimatyzacja oraz system audio, a także oświetlenie szeroko wykorzystujące diody LED. Do wytworzenia wielu elementów pojazdu wykorzystano biomateriały.
Lexus CT200h przyspiesza do 100 km/h w 10,3 s. oraz osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Model ten zużywa w cyklu mieszanym jedynie 3,6 l paliwa na 100km. Dzięki napędowi Lexus Hybrid Drive, przy jeździe w trybie całkowicie elektrycznym, nie są emitowane żadne substancje i nie jest zużywane paliwo. Oprócz normalnego trybu jazdy, do wyboru są jeszcze trzy pozostałe: EV, ECO i SPORT, które dostosowują osiągi samochodu do nastroju kierowcy i warunków drogowych.
Najnowsza wersja opisywanego Lexusa będzie wyposażona również w Lexus Safety System +, PCS – system antykolizyjny, ACC – adaptacyjny tempomat, LKA – funkcja utrzymywania pasa ruchu, AHB – funkcja adaptacyjnych świateł drogowych oraz RSA – funkcja rozpoznawania znaków drogowych.
Fot. lexusnews.eu