VW ID. Buzz - powrót Bulliego w nowoczesnej formie - Trends Magazines

VW ID. Buzz – powrót Bulliego w nowoczesnej formie

Trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Auto wyróżnia się spośród szaro-czarnych nowoczesnych aut nie tylko wesołymi kolorami, ale też stylistyką. Auto jest bardzo kompaktowe i ma napęd na tył!

Nowy VW ID.Buzz naśladuje swojego protoplastę T1 i tak jak tamtem nie jest wielkiem dostawczakiem. Nadwozie mierzy 4712 mm długości. Rozstaw osi to 2988 mm. W wersji z pięcioma miejscami dla pasażerów pojemność bagażnika to 1121 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta prawie dwukrotnie – do 2205 litrów.

W przypadku użytkowego ID. Buzz Cargo – przy układzie z trzema lub alternatywnie dwoma siedzeniami i przegrodą oddzielającą przestrzeń ładunkową – ID. Buzz Cargo będzie oferować 3,9 m3 pojemności bagażowej, co pozwoli na transport dwóch europalet. 

VW ID. Buzz, tak samo jak jego historyczny pierwowzór napędzany jest na tylną oś. Źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny generujący 204 Nm i 310 Nm. Zapas energii magazynowany jest w akumulatorach o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh pojemności użytecznej).  Na razie nieznany jest zasięg auto, wiadomo jednak, że prędkość maksymalna to 145 km/h. 

Co w środku?

Dostępne jest kolorowe, kontrastujące wykończenie, a na poszczególnych elementach wytłoczony jest wizerunek VW ID. Buzz. Oprócz tego Volkswagen stara się, by nie tylko napęd był przyjazny środowisku. ID.Buzz jest pierwszym użytkowym autem marki, którego zarówno produkcja, jak i dostawa są neutralne pod względem emisji CO2. Co więcej, zrezygnowano z wykorzystania naturalnych skór, a wiele materiałów pochodzi z recyklingu, w tym z butelek PET czy plastiku wyłowionego z mórz. Oprócz tego baterie pod koniec cyklu życiowego w aucie czeka drugie życie w roli akumulatorów energii dla instalacji fotowoltaicznych.

Wewnątrz znajdziemy niewielki, 5,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, dotykowe sterowanie wszelkimi funkcjami oraz 10-calowy dotykowy ekran multimediów w standardzie (12-calowy za dopłatą). Nie zapomniano jednak o aspektach

użytkowych auta. Deska rozdzielcza skrywa sporo schowków i półek, a w całym aucie rozrzuconych może być aż do ośmiu gniazd USB-C (do pięciu w dostawczym Cargo). Oprócz tego na wyposażeniu volkswagena będzie system C2X, aktualizacje przez chmurę czy asystent podróży rozszerzony o asystenta zmiany pasa ruchu.

Koloruj Buzza!

Do wyboru jest łącznie 11 wariantów. Oprócz czterech wersji w dwubarwnym malowaniu klienci zdecydować się mogą na kolory: biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony. W wersjach dwukolorowych górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.

Rynkowy debiut Volkswagena ID. Buzz i ID.Buzz Cargo zaplanowany jest na jesień tego roku, jednak przedsprzedaż rozpocznie się już w maju. Dotyczy to jednak wybranych rynków. W pozostałych krajach Europy (nie podano na razie, na których), model dołączy w 2023 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST VW Arteon Shooting Brake eHybrid – czy potrzebujemy jeszcze diesli?

Diesle odchodzą do lamusa – to fakt i niewiele możemy z tym zrobić. W ubiegłym roku w Europie po raz pierwszy w historii sprzedaż aut z tymi silnikami była niższa niż aut elektrycznych i hybryd. I właśnie z VW Arteonem Shooting Brake w tej drugiej wersji przyszło nam obcować. Takie hybrydy witamy z otwartymi ramionami! To chyba jeden z najciekawszych Volkswagenów w ofercie. Już klasyczny Arteon ma bardzo…

VW Passat B6 vs. VW Passat B7 – który lepszy?

Z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Sprawdzamy dwa wciąż bardzo popularne modele w rodzinnym nadwoziu kombi. Oto VW Passat B6 vs. VW Passat B7. Bezpośrednie porównania są najkorzystniejsze z wielu aspektów. Dzięki możliwości zestawienia ze sobą na żywo dwóch generacji tego samego modelu możemy łatwiej…