Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste - Trends Magazines

Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste

Fabryka BMW w Spartanburgu

Ze względu na inwazję Rosji na Ukrainę wiele państw domaga się nałożenia jak najdalej idących sankcji na Rosję. Także koncerny motoryzacyjne rozważają twarde kroki przeciwko agresorowi, nawet zakaz sprzedaży aut w tym kraju.

Wprowadzenie sankcji przez firmy produkujące auta zapewne mocno Rosja by odczuła, ale w dzisiejszym, globalnym świecie pełnym powiązań działa to niestety w dwie strony. Mercedes, Volkswagen, BP, Pirelli, producent stali Thyssenkrupp i wiele, wiele innych firm motoryzacyjnych ma swoje powiązania w Rosji. Przerwanie współpracy oznaczałoby milionowe straty także dla tych właśnie producentów. 

Producenci motoryzacyjni mają w Federacji Rosyjskiej bardzo rozległe gałęzie. Volkswagen, Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel), Renault i Mercedes-Benz mają tam swoje fabryki. BMW produkuje samochody za pośrednictwem rosyjskiego partnera Avtotor. Stellantis planuje importować samochody dostawcze pod markami Peugeot, Opel i Citroen ze swojej fabryki w Kałudze, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu Europy na auta dostawcze. Pirelli, marka należąca do Chińczyków ma w Rosji fabryki zatrudniające 2500 osób. Produkują tam w większości opony na rynek krajowy, ale też na eksport. 

Mówimy tutaj tylko o branży motoryzacyjnej. Oprócz tego w grę wchodzi branża energetyczna, gazowa, paliwowa, finansowa itd. Każdy zdecydowany ruch po stronie państw nakładających sankcje, może się odbić rykoszetem właśnie na nich. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Caddy Dark Label widok z tyłu

VW Caddy Label Dark – inny niż sądzisz

Współczesne tzw. dostawczaki potrafią zaskoczyć, oczywiście in plus. To już nie są kojarzone z pierwszymi generacjami „woły robocze” oferujące spartańskie warunki jazdy, ale bardzo komfortowe i dobrze wyglądające auta. Takim też jest Caddy Label Dark. Pierwsza generacja stworzonego na potrzeby rynku amerykańskiego pikupa wyjechała na drogi w 1979 roku. Warto wspomnieć, że w latach 1979-1993…

VW-Golf-8-Variant-1.5-e-TSI-z zamknietym bagaznikiem

Praktyczny Golf 8 Variant 1.5 eTSI – w sam raz dla rodziny

Ósma generacja Volkswagena Golfa na dobre zadomowiła się na ulicach. Kilka miesięcy po debiucie klasycznego pięciodrzwiowego hatchbacka do oferty dołączyła praktyczna odmiana kombi. Volkswagen przekonuje, że najnowszy Golf Variant jest bardziej przestronny, dynamiczny, cyfrowy i nowoczesny niż kiedykolwiek. Mówię „sprawdzam” i wskakuję za kierownicę nowego modelu z Wolfsburga. Pierwszy Golf został wyprodukowany w 1974 roku. Tej daty nikomu, kto jest…