Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste - Trends Magazines

Europejskie koncerny zaprzestaną sprzedaży w Rosji? To nie takie proste

Fabryka BMW w Spartanburgu

Ze względu na inwazję Rosji na Ukrainę wiele państw domaga się nałożenia jak najdalej idących sankcji na Rosję. Także koncerny motoryzacyjne rozważają twarde kroki przeciwko agresorowi, nawet zakaz sprzedaży aut w tym kraju.

Wprowadzenie sankcji przez firmy produkujące auta zapewne mocno Rosja by odczuła, ale w dzisiejszym, globalnym świecie pełnym powiązań działa to niestety w dwie strony. Mercedes, Volkswagen, BP, Pirelli, producent stali Thyssenkrupp i wiele, wiele innych firm motoryzacyjnych ma swoje powiązania w Rosji. Przerwanie współpracy oznaczałoby milionowe straty także dla tych właśnie producentów. 

Producenci motoryzacyjni mają w Federacji Rosyjskiej bardzo rozległe gałęzie. Volkswagen, Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel), Renault i Mercedes-Benz mają tam swoje fabryki. BMW produkuje samochody za pośrednictwem rosyjskiego partnera Avtotor. Stellantis planuje importować samochody dostawcze pod markami Peugeot, Opel i Citroen ze swojej fabryki w Kałudze, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu Europy na auta dostawcze. Pirelli, marka należąca do Chińczyków ma w Rosji fabryki zatrudniające 2500 osób. Produkują tam w większości opony na rynek krajowy, ale też na eksport. 

Mówimy tutaj tylko o branży motoryzacyjnej. Oprócz tego w grę wchodzi branża energetyczna, gazowa, paliwowa, finansowa itd. Każdy zdecydowany ruch po stronie państw nakładających sankcje, może się odbić rykoszetem właśnie na nich. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ferrari 250 GTO RHD

Oto historia Ferrari 250 GTO, które gniło w polu…

250 GTO to dziś jedno z najbardziej wyjątkowych Ferrari wszech czasów. Obecnie ich ceny liczone są w dziesiątkach milionów dolarów, ale nie zawsze tak było. Oto historia niebieskiego egzemplarza 3589GT wyprodukowanego 20 kwietnia 1962 roku w Maranello.  Lata 60. Podwozie Ferrari 250 GTO zostało zbudowane w 1962 roku i miało udaną karierę wyścigową. Do listopada 1962…

BMW ma duże nerki? Spójrzcie na Hongqi H5

Patrząc na chińskie samochody możemy się domyślać, skąd europejscy projektanci czerpią inspiracje. Hongqi H5 to chiński konkurent BMW Serii 5 i nawet jest do niego łudząco podobny.  Marka Hongqi uchodzi za producenta, który tworzy jedne z ładniejszych chińskich samochodów. To także najstarsza firma produkująca chińskie auta. Model H5 to sedan plasujący się poniżej flagowego H9,…