Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe - Trends Magazines

Corvette? Ferrari? Nie, to Skoda 1100 OHC Coupe

Możecie się zdziwić, ale to piękne klasyczne auto sportowe nie pochodzi z USA ani z Maranello, a z Mlady Boleslav. Skoda 1100 OHC Coupe to wierna rekonstrukcja zapomnianego modelu. 

Rekonstrukcja sportowej Skody przeszła długi i mozolny proces. Zaczęto go w 2015 roku przez całkowite odnowienie oryginalnej ramy, podwozia i silnika. Przebudowano także nadwozie zgodnie z dokumentacją historyczną. Zastosowano nowoczesne technologie, jak również tradycyjne techniki z budowy karoserii. Auto powstało w 120. rocznicę Škoda Motorsport. 

Co ciekawe, wiele elementów oryginalnych zostało zachowanych w świetnym stanie i użyto ich ponownie w tym aucie. Największym wyzwaniem było odnowienie aluminiowej karoserii. Do pomocy zaprzęgnięto kolegów z Centrum Prototypowania Škoda Auto. Na podstawie skanów rysunków 2D w skali 1:1 powstała trójwymiarowa bryła, którą następnie przerobiono optycznie. Sprawdzono i poprawiono kształty poszczególnych elementów np. z przodu pojazdu oraz w okolicy tylnych świateł. Zdjęcia historyczne porównano z wykonaną dokumentacją i modelem 3D.

Skoda 1100 OHC Coupe napędzana jest 4-cylindrowym silnikiem o mocy 92 KM przy 7.700 obr./min. Moc wyjściowa wynosiła 85 KM na litr pojemności skokowej. Silnik, w połączeniu z bardzo niską maską (nieco ponad 500 kg) powodowało, że sportowa Skoda rozpędzała się do 200 km/h. Aby wyhamować auto z takiej prędkości, z przodu zamontowano hamulce dwuobwodowe, z tyłu zaś bębnowe. 

Czesi z pewnością mogą być dumni z efektów ponad 7-letniej pracy nad Skodą 1100 OHC Coupe. Samochód zachwyca wyglądem i możemy im jedynie zazdrościć tak bogatej historii oraz odbudowanego modelu. Swoją drogą, auto przypomina trochę Syrenę Sport, która też została zrekonstruowana przez prywatną firmę kilka lat temu. Ale to już zupełnie inna historia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Audi R8 GT RWD – na pożegnanie

Niektórzy mogą przeżywać deja vu, bowiem świat już poznał auto o takiej samej nazwie. Teraz jednak mamy do czynienia z drugą generacją, a pełna nazwa auta brzmi - Audi R8 Coupe V10 GT RWD. Pierwsze Audi R8 GT zadebiutowało jeszcze w 2010, a fani musieli czekać na najostrzejszą odmianę 12 lat, ale w końcu doczekali…

Na co BMW wydało 900 milionów Euro?

Zakłady BMW Group w Monachium są przygotowane do produkcji elektrycznego BMW i4. Po sześciotygodniowej przebudowie około 5000 pracowników linii montażu pojazdów wznowiło produkcję seryjną. Zakłady będą mogły produkować na tej samej linii pojazdy z napędem wysokoprężnym, benzynowym, hybrydowym oraz w pełni elektryczne BMW i4. Koncern BMW Group zainwestował w całą rozbudowę i przebudowę około 200 milionów euro. Już w latach 2015-2018…