W styczniu 2022 sprowadziliśmy najmniej aut od 8 lat - Trends Magazines

W styczniu 2022 sprowadziliśmy najmniej aut od 8 lat

Na razie mamy dane tylko za styczeń, ale jeśli ten trend się utrzyma możemy mieć do czynienia z największym od 8 lat spadkiem sprowadzanych zza granicy aut. To bezpośredni skutek braku pojazdów w całej Europie.

W styczniu zarejestrowano w Polsce 61 062 pojazdy używane sprowadzone z zagranicy. To spadek o 6,8 proc. w porównaniu do stycznia ubiegłego roku. Tak niski wynik zanotowaliśmy po raz ostatni 8 lat temu.

Jednocześnie rośnie wiek pojazdów, które sprowadzamy. Te „ściągnięte” w styczniu miały średnio 12 lat i 4 miesiące. Co ciekawe, w przypadku aut na benzynę średni wiek jest o blisko rok wyższy i wynosi 13 lat i 3 miesiące. Najchętniej sprowadzamy auta z roczników 2009, 2008, 2007 i 2006.

Wiek samochodów może mieć związek z w miarę przystępnymi cenami tych pojazdów za granicą. Dodatkowym czynnikiem może być jeszcze niezbyt skomplikowana ich konstrukcja (większość silników spełnia jeszcze normę Euro 4), co z kolei przykłada się na wysoką bezawaryjność i niewielkie koszty napraw.

Nadal najwięcej samochodów przyjeżdża do nas z Niemiec, choć w styczniu zanotowano tu spory spadek (o ponad 10 proc.). Drugim co do popularności kierunkiem jest Francja (wzrost importu o blisko 9 proc.), a podium zamyka Belgia (także spadek o blisko 3 proc.).

Jakie auta najczęściej sprowadzamy? Oto lista 10 modeli

  1. Audi A4
  2. Opel Astra
  3. VW Golf
  4. BMW Serii 3
  5. Audi A3
  6. Opel Corsa
  7. Ford Focus
  8. Ford Fiesta
  9. Audi A6
  10. VW Polo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Większość osób myśli, że auta elektryczne mają silnik spalinowy

Wydawałoby się, że samochody hybrydowe oraz elektryczne są już na tyle popularne, że ludzie, nawet niezwiązani ze światem motoryzacyjnym mają jako takie pojęcie o sposobie pracy tych aut. Niestety, wychodzi na to, że tak nie jest. Samochody z silnikami spalinowymi odchodzą do lamusa szybciej niż byśmy tego chcieli. Coraz ostrzejsze normy wymuszają na producentach aut…

BMW E31 vs. i8 – klasyka kontra nowoczesność

BMW serii 8 generacji E31 to klasyczne ponadczasowe Gran Turismo, które w latach 90. było pokazem siły niemieckiej marki. Futurystycznie wyglądające BMW i8 też jest demonstracją siły i zaawansowania technologicznego specjalistów z Bawarii. Pomimo że oba auta dzieli stylistyczna i technologiczna przepaść klasyczne coupé i nowoczesny sportowiec pokazują, jakie znaczenie dla BMW ma liczba 8.…