BMW M240i vs VW Golf R vs Audi S3 - kto wygra pojedynek na prostej? - Trends Magazines

BMW M240i vs VW Golf R vs Audi S3 – kto wygra pojedynek na prostej?

BMW ma najwięcej mocy pośród niemieckiej trójki, ale jest też o 150 kg cięższe i finalnie waży najwięcej w stawce. Czy jednak duża moc i dwa cylindry więcej od rywali zadecydują o wyniku wyścigu?

Dzisiejsze mocne kompakty niemieckich producentów potrafią być piekielnie szybkie. Dość powiedzieć, że VW Golf R w najnowszej odsłonie przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 5 sekund. Niegdyś była to granica przekraczalna tylko dla Porsche 911 i konkurentów. 

Do walki z „królem kompaktów” staje jego kuzyn Audi S3 oraz BMW M240i. Różnica pomiędzy nimi jest dość znacząca. O ile Audi i VW pochodzą z jednego koncernu i są dość zbliżone, o tyle auto bawarskiego producenta to nieco inna bajka, ale po kolei.

W VW Golfie R mamy 2-litrowy 4-cylindrowy silnik TSI dysponuje mocą 320 KM i 420 Nm. Auto o masie 1554 kg przyspiesza do pierwszej „setki” w czasie 4,7 s. 

Kuzyn w postaci Audi S3 ma ten sam silnik, ale jest odrobinę słabszy – ma 310 KM i 400 Nm. Przy tym „S-trójka” jest nieco cięższa od Golfa, bowiem masa własna wynosi 1580 kg. Według danych katalogowych Audi przegrywa sprint do 100 km/h z VW o 0,1 s. 

Czas na BMW M240i. Na papierze auto zdaje się wygrywać z konkurencją. Dodatkowe dwa cylindry robią swoje i przekładają się na moc 374 KM i 500 Nm. Dzięki temu BMW przyspiesza do 100 km/h w czasie 4,3 s, a więc jest w stawce najszybsze. Jednak moc ma swoją cenę, a „bawarka” przypłaca ją nadwagą. Samochód waży 1765 kg, jest więc o ponad 200 kg cięższy od najlżejszego w stawce Golfa. 

Jak te dane przekładają się na asfalt? Kto zwycięży w wyścigu ze startu zatrzymanego i lotnego? Zobaczcie sami:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Test BMW 118i M Pakiet

Gdyby nie oznaczenie na pokrywie bagażnika i pojedyncza rura wydechowa, nawet wytrawni znawcy oferty modelowej BMW byliby gotowi pomyśleć, że stoi przed nimi 340-konne M140i, a nie trzycylindrowe 118i. Kto chce zabawić się w grę pozorów, musi doposażyć jedynkę w M-pakiet, do którego przypisano m.in. drapieżniej stylizowane zderzaki, diodowe reflektory, 17-calowe alufelgi czy logotypy M…

Porsche za milion. Nowe Turbo S osiąga setkę w 2,7 sek. – PREMIERY

Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet. Superszybkie Obie wersje nadwoziowe otrzymają nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM). To 70 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o…