Cyberpunkowy Hyundai Grandeur - Trends Magazines

Cyberpunkowy Hyundai Grandeur

Elektryczna rewolucja w motoryzacji, to dla wielu firm okazja na popuszczenie wodzy fantazji. Prostota konstrukcji napędu elektrycznego i jego bezobsługowy charakter sprawiają, że designerzy mają znacznie większą swobodę w tym jak może wyglądać auto. Nic więc dziwnego, że chętnie wraca się do pomysłów sprzed wielu lat. Czasem są to tylko detale, a czasem takie konstrukcje jak ten Hyundai Grandeur Heritage Series Concept.

Auto zostało przygotowane z okazji 25-lecia premiery flagowej limuzyny marki. Za projekt odpowiadali inżynierowie Hyundaia, więc nie było tu mowy o ograniczaniu kosztów. Postanowiono zachować charakterystyczną dla lat 80-tych bryłę nadwozia, która w połączeniu z wykonanymi w stylu retro LEDami wygląda po prostu obłędnie – jakby wyjęto ją z filmów sci-fi z tamtych lat. W takiej formie auto z powodzeniem mogłoby występować w kolejnej odsłonie Robo Copa albo Blade Runnera. Stylowy minimalizm jest tu widoczny w każdym detalu – od klamek, po aluminiowe obręcze kół.

Środek zaprojektowano od nowa, ale również z zachowaniem ducha lat 80. Uwagę zwraca przede wszystkim oświetlenie wnętrza wykonane w podobnej, oldschoolowej technice co przednie światła. Do tego bardzo mięsiste fotele pokryte skórą i welurem oraz połączenie winylu i aluminium na wielu detalach. Spore wyświetlacze i nowoczesna kierownica fajnie zgrywają się z całością, a ciekawie otwierane schowki (jak widać na prasowych zdjęciach, przeznaczone między innymi na ultra drogie zegarki – tak, to Audemars Piguet Royal Oak) dodają elegancji i mechanicznego ducha.

Lata 80. to jeden z najlepszych okresów w muzyce, nic więc dziwnego, że ogromną uwagę przyłożono tu do systemu audio, który ma aż 18 głośników. A jeśli przez przypadek do głowy wpadłby nam pomysł na nowy hit, to na środkowej konsoli oprócz sterowania klimatyzacją, możemy również odpalić wirtualne pianino.

Czy można chcieć czegoś więcej?

Maciek Kalkosiński

Podobne

Sprzęgło fabryczne czy wzmocnione? Poradnik

Sprzęgło jest jedną z najdroższych części eksploatacyjnych. Komplet wraz z dociskiem i - jeżeli jest potrzebne - dwumasowym kołem zamachowym, może kosztować przeszło dwa tysiące złotych. Stojąc przed koniecznością jego wymiany można wybierać między oryginałem i zamiennikiem. Można wybrać także sprzęgło wzmocnione lub oddać posiadaną już tarczę do zakładu, który w ramach regeneracji zastosuje okładziny…

Audi e-tron GT skończyło na drzewie. Tak zakończyła się jazda próbna

Nowoczesne samochody elektryczne potrafią być bardzo szybkie. Przekonał się o tym kierowca, który nie opanował 646-konnego elektryka i jazdę próbną zakończył na drzewie. Z auta nie zostało praktycznie nic. Do dachowania elektrycznego Audi e-tron GT doszło w sobotę na ul. Spacerowej w Gdańsku. Kierowca nie opanował auta o mocy 646 koni mechanicznych i 830 Nm,…