Jak VW Garbus podbijał Amerykę - Trends Magazines

Jak VW Garbus podbijał Amerykę

Trzy wersje VW Beetle

Pierwszy model Volkswagena jest ceniony w Europie, ale nigdzie nie podbił tylu serc co w Ameryce. Powodów było kilka.

Pierwszy Garbus został wyładowany ze statku, który przybił do portowego nabrzeża w Nowym Jorku w styczniu 1949 roku. Próby dystrybucji za oceanem nie podjął się jednak Volkswagen. Było to przedsięwzięcie holenderskiej firmy Pon’s Automobielhande. Jej właścicielem był Ben Pon, który nie tylko jako pierwszy rozpoczął sprzedaż Volkswagenów poza granicami Niemiec (na przełomie 1947 i 1948 roku sprowadził 51 Garbusów), ale także zapisał się na kartach historii motoryzacji jako pomysłodawca VW Transportera T1.

Za oceanem Garbus był znany jako Beetle albo Volkswagen Type 1. Na początku nic nie zwiastowało jego sukcesu. Zaczęto od sprzedaży… dwóch egzemplarzy.

Jak udało mu się mimo tego osiągnąć sukces – przeczytasz TUTAJ.

Podobne

Volkswagen w Essen – Galeria

Nasi ludzie są na miejscu i na bieżąco wyłapują wszystkie ciekawostki. Natychmiast publikujemy je w tej galerii. Zaglądajcie tu na bieżąco!

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Silnik W12 - jedna z najbardziej oryginalnych koncepcji silników w historii motoryzacji. Konstrukcja została stworzona przez Volkswagena za czasów prezesury Ferdinanda Piëcha. Ferdynand Karl Piëch, genialny inżynier, ambitny konstruktor, wnuk Ferdynanda Porsche, stał na czele koncernu Volkswagen AG w latach 1993–2002. Ten czas upłynął nie tylko pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, ale również ambitnych przedsięwzięć –…