Jak VW Garbus podbijał Amerykę - Trends Magazines

Jak VW Garbus podbijał Amerykę

Trzy wersje VW Beetle

Pierwszy model Volkswagena jest ceniony w Europie, ale nigdzie nie podbił tylu serc co w Ameryce. Powodów było kilka.

Pierwszy Garbus został wyładowany ze statku, który przybił do portowego nabrzeża w Nowym Jorku w styczniu 1949 roku. Próby dystrybucji za oceanem nie podjął się jednak Volkswagen. Było to przedsięwzięcie holenderskiej firmy Pon’s Automobielhande. Jej właścicielem był Ben Pon, który nie tylko jako pierwszy rozpoczął sprzedaż Volkswagenów poza granicami Niemiec (na przełomie 1947 i 1948 roku sprowadził 51 Garbusów), ale także zapisał się na kartach historii motoryzacji jako pomysłodawca VW Transportera T1.

Za oceanem Garbus był znany jako Beetle albo Volkswagen Type 1. Na początku nic nie zwiastowało jego sukcesu. Zaczęto od sprzedaży… dwóch egzemplarzy.

Jak udało mu się mimo tego osiągnąć sukces – przeczytasz TUTAJ.

Podobne

PanAmericana

Jaki jest najlepszy samochód na trasę z Alaski aż do Ziemi Ognistej?

Mija właśnie 21 lat, odkąd dwie załogi Volkswagena, jadąc dwoma Multivanami, w rekordowym czasie pokonały długą trasę z Alaski aż do Ziemi Ognistej – słynną PanAmericanę. W najnowszej generacji nazwanej podobnie wersji Volkswagena Multivan, po przygodę wyruszyć może nawet siedmioro globtroterów. Multivan PanAmericana PanAmericana – wersja Multivana, która już w przypadku wcześniejszych wariantów odnosiła spore…

Nowy VW ID.7 Tourer

VW ID.7 Tourer – dojedzie do Chorwacji „na strzała”?

To prawdziwy gigant i nietypowy model w swoim segmencie. Dlaczego? Nowy VW ID.7 Tourer to w pełni elektryczne kombi, których niewiele jest na rynku. W Polsce mamy pewien sentyment do dużych kombi od VW za sprawą Passata B5, o których pisze się już książki. Teraz czas na nowego, "elektrycznego Passata". VW ID.7 zyskał łatkę "następcy…