BMW M2 2022 przyłapane na Nurburgring - Trends Magazines

BMW M2 2022 przyłapane na Nurburgring

Trwają torowe testy najostrzejszej odmiany Serii 2, czyli BMW M2. Pierwsze pogłoski sugerują, że będziemy mieli do czynienia z czysto krwistym autem ze stajni M. Napęd na tył, mocny silnik z przodu i kierowca po środku – to niezawodny sposób BMW na dobrą zabawę. 

Obecnie najmocniejszą wersją jest BMW M2 CS. Auto ma pod maską 3-litrowy silnik R6 i krzesa 450 KM. Na rynku pojawił się już odświeżony model Serii 2, w całkiem obiecującej wersji M240i. Nie jest to jednak pełnoprawny model M, a jedynie ostro przyprawiona wersja małego coupe. Teraz jednak M2 w nowym opakowaniu zostało przyłapane na torowych testach na kultowym torze Nurburgring. 

Dobrze skrojony kamuflaż utrudnia ocenę stylistyki M2, ale z pewnością będziemy mieli do czynienia z klasyką BMW, czyli szerokimi nadkolami, tylnym spoilerem a’la duck tail, czterema końcówkami układu wydechowego i dużymi wlotami w przednim zderzaku. Na więcej jednak musimy poczekać do czasu ukazania się modelu w pełnej krasie. 

Co pod maską BMW M2?

Z dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że M2 będzie napędzane silnikiem z obecnego M3/M4, czy też X3M/X4M. Moc będzie oscylować w granicy 420-450 KM, więc zostanie osiągnięta granica M3 poprzedniej generacji. Co ciekawe, niektóre źródła podają, że pod maską M2 może znaleźć się też bardziej ekologiczna alternatywa, tzn. 2-litrowy silnik R4 o mocy ponad 400 KM. Szczerze? Nie bylibyśmy tym bardzo zdziwieni, biorąc pod uwagę coraz ostrzejsze normy spalin i nagonki na silniki spalinowe.

Do wyboru zapewne będzie manualna skrzynia o sześciu przełożeniach lub 8-biegowy automat. Napęd xDrive lub dla odważnych – tylko na tył. Niestety, możemy raczej zapomnieć o hardcorowej odmianie M2 CSL, choć BMW testuje już większe M4 CSL

BMW M2 ma pojawić sią na rynku w 2022 roku. Czekamy z niecierpliwością…

Konrad Maruszczak

fot. motorauthority.com

Podobne

Oto nowe BMW i3. Tak, dodaliśmy prawidłowe zdjęcie

Tak wygląda nowe BMW i3, które trafi na rynek chiński. Niemiecki producent postanowił użyć nazwy, pod którą znamy popularne auto elektryczne do nowego modelu w Chinach. "Chińskie" BMW i3 do złudzenia przypomina Serię 3 G20. Różnica to jedynie inny kształt zderzaka, pełne nerki, a także bardziej opływowe felgi o nowym wzorze. Tył nadwozia to już…

Tuning BMW 1 AC Schnitzer

Kompaktowa „jedynka” F40 doprawiona przez AC Schnitzera

Kompaktowa seria 1 F40 to najmniejszy model w ofercie BMW. Nie oznacza to, że nie budzi emocji. Zwłaszcza w wersji doprawionej przez AC Schnitzera. Renomowany tuner wziął na warsztat topowy wariant M135i. Zorganizowanie sesji zdjęciowej na północnej pętli Nürburgringu nie jest dziełem przypadku – to naprawdę szybkie auto, które już po 4,8 s od startu osiąga 100 km/h. AC Schnitzer nie eksperymentował…