Nissan GT-R vs Audi RS5 vs BMW M4 - kto wygra wyścig? - Trends Magazines

Nissan GT-R vs Audi RS5 vs BMW M4 – kto wygra wyścig?

Nissan GT-R ma już na karku ponad dekadę, jest produkowany w praktycznie niezmienionej formie od 2008 roku. Jak wiadomo, w motoryzacji to kilka epok w kwestii rozwoju technologii, a co za tym idzie osiągów aut. Dziś na rynku jest już wielu godnych konkurentów, jak chociażby Audi RS5 czy BMW M4. Czy wiekowy Nissan poradzi sobie z nimi w wyścigu na prostej?

Spójrzmy na liczby. Nissan GT-R ma pod maską ten sam, co pierwowzór motor 3.8 V6 z dwoma turbosprężarkami. Moc to 573 KM i 633 Nm. Jest to więc nieco mocniejszy od serii (630 KM i 632 Nm) samochód, czyli możemy spodziewać się nieco lepszych osiągów. A te już w wersji seryjnej są rewelacyjne: 0-100 km/h GT-R osiąga w czasie 2,7 s. Prędkość maksymalna to nawet 315 km/h. 

Audi RS5 na papierze wygląda podobnie – tak samo jak Nissan ma 6 cylindrów, turbodoładowanie, napęd na cztery koła i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Pojemność jest nieco mniejsza bo 2,9 litra. Taki agregat produkuje 450 KM i 600 Nm. Audi deklaruje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,9 s, czyli o ponad sekundę gorzej. 

BMW M4 reprezentuje niemal te same osiągi co Audi. Sześć cylindrów, turbo, napęd na cztery koła xDrive i dwusprzęgłową skrzynię. Jak to wygląda w liczbach? 510 KM i 650 Nm, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 3,9 s. Jest więc identycznie jak w Audi. 

Na papierze wygrywa więc Nissan GT-R. Jak będzie w rzeczywistości? Obejrzyjcie filmik. 

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW E39 kabriolet

Jedyne takie BMW E39 Landaulet; nie Baur, nie Alpina, nie M5, nie E36

Tytuł tego artykułu to oczywiście żart. Mimo to powstał, ponieważ na grupie TANIE GRUZY znaleźliśmy E39, które po prostu musimy Wam pokazać. Ten egzemplarz z dwulitrowym silnikiem pod maską przeszedł prawdziwą kurację "gruzującą".  E39 kabriolet Samochód kosztuje 1000 złotych i jest... kabrioletem. A konkretnie, to bliżej mu do konstrukcji takich firm  albo Baur lub Landaulet.…

BMW kontra Ferrari

Bardzo lubimy wyścigi carwow. Często zaskakują nas wynikami i dają do myślenia... Tym razem na linii startu stanęły trzy potężne samochody klasy GT. W niebieskim narożniku jest BMW M8 Competition (4.4 V8: 625 KM, 750 Nm, AWD). W czarnym narożniku włoska legenda- Ferrari GTC4 Lusso (6.3 V12: 690 KM, 692 Nm, AWD). Stawkę uzupełnia grafitowy…