Nowe oprogramowanie dla Volkswagenów ID - Trends Magazines

Nowe oprogramowanie dla Volkswagenów ID

Volkswagen rozpoczął aktualizowanie oprogramowania w modelach ID. Osoby mające auta podłączone do sieci i zapisane do programu partnerskiego mogą liczyć na poprawę działania systemu rozrywki pokładowej, ulepszone działanie systemów rozpoznawania przeszkód oraz automatycznych świateł drogowych. Producent zapowiedział też nieznaczne poprawienie systemów stabilizacji toru jazdy i oprogramowania układu napędowego.

Muszę przyznać, że mam trochę mieszane uczucia pisząc tego newsa. Z jednej strony fajnie, że wreszcie mainstreamowi producenci ruszają z programem bezprzewodowych uaktualnień dla samochodów (szlaki przetarła tu wszystkim Tesla). Z drugiej jednak bardzo mnie dziwi, że musieliśmy na to czekać aż tak długo.

Producenci aut, gdyby mogli to przywiązaliby nas do autoryzowanych serwisów na stałe. W niektórych przypadkach nie wolno nam nawet samemu wymienić żarówki, by nie narazić się na utratę gwarancji producenta. Dziwi jednak fakt, jak mało poświęca się uwagi na udoskonalanie już raz sprzedanego nam produktu. Aktualizacje oprogramowania samochodów oczywiście są przeprowadzane, ale próżno jednak szukać tutaj takiej troski o klienta jak na przykład w branży elektroniki użytkowej.

Ten tekst na przykład piszę na mającym prawie 10 lat laptopie, który może nie grzeszy prędkością, ale dzięki świeżemu oprogramowaniu spełnia swoją funkcję, a i sama obsługa nie odbiega tak bardzo od najnowszych modeli. Porównajcie jednak współczesne zestawy multimedialne w autach z tymi sprzed 10 lat, a będziecie bardzo rozczarowani. A to tylko wierzchołek góry lodowej.

Oczywiście im nowsze auto, tym bardziej rozbudowane systemy elektroniczne, ale wiele starszych modeli, bez problemu pociągnęłoby nieco nowych funkcji. Nie wspominając już chociażby o wielu usprawnieniach w systemach kontroli trakcji, czy nawet optymalizacji wydajności silników.

Oczywiście wszyscy wiemy, że przedłużanie żywotności starych modeli nie leży w interesie producentów, ale warto spojrzeć na to też z innej strony – konkurencja w świecie motoryzacji staje się coraz większa. Świeży start, jaki szykuje elektryczna motoryzacja, to szansa dla wielu małych firm, które mają pomysły trafiające do dzisiejszego pokolenia użytkowników. Ja na przykład znacznie chętniej wydam swoje pieniądze na produkt, który posłuży mi dłużej, a obietnica kilkuletnich aktualizacji oprogramowania to bezsprzecznie spora karta przetargowa.

 

 

Maciek Kalkosiński

Podobne

Golf mk1 & Golf Mk 8

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.  110 KM kiedyś Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była…

TEST VW Touareg V8 TDI 2

TEST VW Touareg V8 TDI – pełna klasa premium

Od początku istnienia Volkswagen budował auta praktyczne, proste, użyteczne na co dzień oraz nie rujnujące domowego budżetu. Sprawdzamy, czy VW Touareg V8 TDI powinien dostać bilet wstępu do segmentu premium. Jednym z modeli przełamujących ten dawny schemat jest Touareg. On już nie aspiruje do segmentu premium, on w nim już jest. Szczególnie jeśli mówimy o wersji z potężnym silnikiem…