BluEarth Winter V905 - zimówka od Yokohamy - Trends Magazines

BluEarth Winter V905 – zimówka od Yokohamy

Zbliża się czas zmiany ogumienia na zimowe. Jak co roku producenci opon proponują coś nowego. Japońska marka YOKOHAMA przedstawiła przeznaczoną do średnich i dużych aut osobowych (także SUV-ów) nową oponę premium BluEarth Winter V905.

BluEarth Winter V905 jest udoskonaloną wersją modelu W.drive V 905 i jest pierwszą oponą zimową Yokohamy, w której japońscy inżynierowie zastosowali ekologiczną technologię BluEarth, stworzoną z uwzględnieniem potrzeb środowiskowo-społecznych.

Opona BluEarth Winter V905 zgodnie z zapowiedzią producent zapewnia bezpieczną jazdę dzięki doskonałej przyczepności oraz bardzo dobrej trakcji na śniegu i oblodzonej drodze. W mieszance gumy wykorzystano składniki BluEarth, jak olejek pomarańczowy i mikrokrzemionkę, zwiększające jej elastyczność i powierzchnię styku z nawierzchnią. Dzięki temu skróceniu ulega droga hamowania. Dodatkowo, ulepszona mieszanka gumy pod bieżnikiem zwiększa sztywność opony i ogranicza straty energii, uzyskując mniejsze zużycie paliwa w trakcie zimowych podróży. Dla większości rozmiarów nowego modelu parametr oporów toczenia został podniesiony do poziomu C na etykiecie EU, co oznacza wyższą efektywność paliwową.

Dodatkowo ulepszona konstrukcja i zmaksymalizowany efekt krawędziowania YokohamyBluEarth Winter V905 gwarantuje stabilne prowadzenie podczas jazdy po ośnieżonej drodze. Pomaga w tym też agresywna rzeźba bieżnika, który „wgryza się” w nawierzchnię. Duża liczba głębokich i szerokich rowków skośnych i rozmieszczone pod różnym kątem rowki poprzeczne – zapewniają bardzo dobrą trakcję na śniegu podczas manewrów, takich jak skręcanie czy wychodzenie z poślizgu. Efektem zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych jest także doskonały drenaż. Gęsta sieć lameli – nacięć klocków bieżnika, skutecznie odprowadza wodę i pośniegowe błoto spod kół.

Opona oferowana jest w rozmiarach 15-22 cali i profilach 80-30.

Cena od 185,00 zł dla rozmiaru 195/65R15 i od 272,00 zł dla rozmiaru 205/55R16.

Podobne

O tym BMW zapomnieli wszyscy. Pokazujemy jedyny egzemplarz

Marcello Gandini pod koniec lat 60-tych zaprojektował BMW 2800 Spicup. Czy Wy też o nim nie słyszeliście? Gandini nakreślił wyjątkowy samochód, który powstał w zakładach biura projektowego Bertone. Auto zostało zbudowane jako spider-coupé. Najważniejszym punktem tego projektu był trzyczęściowy otwierany dach wykonany ze stali nierdzewnej. Spicup był odważnym prototypem, ale oczach koncernu z Monachium niestety…

Nowe BMW iX samo zaparkuje, samo się naładuje, a nawet umyje

Samochody stają się coraz bardziej autonomiczne. To fakt, który można zaobserwować w motoryzacji od kilkunastu lat. BMW idzie dalej i pokazuje, że przy odpowiedniej infrastrukturze kierowca staje się całkowicie zbędny. Samochody autonomiczne (czyli tak naprawdę samosterujące) testowano już w latach 20-tych ubiegłego wieku. Jednak dopiero początki XXI wieku, rozwój komputerów i czujników pozwolił tej technologii…