BMW CE2 Concept - Trends Magazines

BMW CE2 Concept

BMW jest obecnie jednym z największych na świecie producentów motocykli. Dzięki sukcesowi swoich turystycznych modeli, firma z doświadczonego, ale raczej niszowego producenta, stała się realnym konkurentem dla dominujących światowe rynki Japończyków.

W niemieckiej ofercie brakuje jednak małych, lekkich i tanich jednośladów odpowiednich dla młodszych i mniej doświadczonych kierowców. Niedługo może się to jednak zmienić – postępująca elektryfikacja sprawia, że firma nieco chętniej zapuszcza się we wcześniej niezbadane dla niej rejony.

Jedną z przymiarek do produkcji mniejszych jednośladów może być koncepcyjny projekt CE2. Jednoślad rozmiarami przypomina szalenie popularną obecnie Hondę Grom, a nieco starszym czytelnikom może kojarzyć się z pojazdami takimi jak nasza motorynka. Jego sercem jest elektryczny silnik o mocy około 15KM pozwalający rozpędzić się do około 90km/h. Jak na pojazd elektryczny masa CE2 stoi na bardzo przyzwoitym poziomie i wynosi około 120kg.
W świetle prawa, pojazdem można jeździć posiadając prawo jazdy kategorii A1.

BMW twierdzi, że tworząc pojazd nie koniecznie myślało o nazywaniu go motocyklem. Ogólny koncept ma być połączeniem cech motocykla, skutera oraz rowerów BMX.

Chyba najbardziej interesującym elementem stylistycznym projektu jest zastąpienie podnóżków deskorolką. Pomysł w takim samym stopniu ciekawy jak i beznadziejny z użytkowego punktu widzenia. Po pierwsze jakoś nie ufałbym takiemu rozwiązaniu w kwestii trwałości (jeżdżąc na małym motocyklu dosyć często stajemy na podnóżkach omijając przeszkody), a po drugie – po co komu deska skoro ma już mały skuter?

Maciek Kalkosiński

Podobne

BMW E46 362i – na pewno o nim nie słyszałeś

BMW E46, szczególnie po tuningu jest jak białych Skód czy Toyot na firmowym parkingu - mnóstwo. Niektóre projekty są udane, drugie mniej, ale to BMW E46 362i zasługuje na prawdziwe uznanie. Wygląda niepozornie, ale nie próbuj się z nim ścigać! Kiedyś za ekstremalne przeróbki aut z Bawarii była odpowiedzialna firma Hartge. Zapewne pamiętacie potężne H50,…

BMW M2

426 KM w M2. Godny konkurent M4

Wyraźnie poszerzone nadwozie BMW M2 z rozbudowanym pakietem aerodynamicznym cieszy oko. Czy wymaga tuningu? Firma Speed-Buster z Sinzig uważa, że co za dużo, to nie zdrowo. Ciężar prac skupiono na rasowaniu jednostki napędowej. W momencie opuszczania fabryki trzylitrowy motor oferuje 370 KM i 500 Nm. Opracowany przez Speed-Buster moduł podbija parametry, poprzez zmianę ciśnienia doładowania,…