BMW X3 vs Audi Q5 vs Volvo XC60 - który SUV lepszy w terenie? - Trends Magazines

BMW X3 vs Audi Q5 vs Volvo XC60 – który SUV lepszy w terenie?

Popularność SUVów na polskim rynku jest ogromna. Bardzo duże zainteresowanie widać szczególnie w segmencie premium. BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60 stają do walki o miano najlepszego auta do jazdy w terenie. To chcieli sprawdzić brytyjscy dziennikarze motoryzacyjni. Zobaczcie porównanie na filmiku.

Test wydaje się śmieszny, bo przecież mało kto kupuje samochody pokroju BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60 do jazdy czysto terenowej. Raczej chętnie korzystamy z nich w mieście przy pokonywaniu wysokich krawężników i cenimy komfort siedzenia wyżej. BMW X3 najnowszej generacji G01 gościliśmy już w naszej redakcji na teście i jesteśmy bardzo ciekawi, jak auto poradzi sobie z niemieckim i szwedzkim rywalem. 

Bawarski SUV ma pod maską 2-litrowy benzynowy silnik turbo o mocy 184 KM, dodatkowo wspierany motorem elektrycznym. Łączna moc zestawu? 292 KM i 420 Nm. Pod maską Audi Q5 pracuje silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM i 370 Nm. Co ciekawe, w szwedzkim aucie pojawił się silnik dużo słabszy, a do tego Diesel! Jednostka 2.0 generuje 197 KM i 420 Nm. BMW wydaje się więc najmocniejszym konkurentem, ale trzeba pamiętać, że jest też najcięższe – waży 2065 kg, gdzie Audi 1835 kg i Volvo 1968 kg.

Moc i masa to nie wszystko w offroadzie. Liczy się również rozkład momentu obrotowego na poszczególne koła, przełożenia skrzyni biegów, czy rozłożenie masy na obie osie. Dziennikarze z „Carwow” postanowili sprawdzić, który z popularnych SUVów najlepiej poradzi sobie w zaplanowanych konkurencjach terenowych. Zobaczcie ich test!

 

Konrad Maruszczak

fot. Carwow

Podobne

Dezent TZ. Felgi gotowe na zimę

Zima to trudny czas dla wielu elementów auta. W tym felg, które są często atakowane mieszaniną wody z solą. Dezent proponuje dobre i niedrogie rozwiązanie. Są nimi obręcze Dezent TZ. Mają modny krój pięciu podwójnych ramion, są dostępne w rozmiarach od 6.0x15 do 8.0x19, co w połączeniu z wersjami przystosowanymi do montowania na piastach z…

VW Beetle GSR – „Garbusem” 250 km/h?!

Próba miała miejsce oczywiście na niemieckim autobahnie, gdzie wyciśnięto z "Garbusa" wszystkie soki. Zobaczcie, jak leci VW Beetle GSR. Odmiana GSR powstała jako hołd dla modelu z lat 70., bazujący na Garbusie 1303SGSR (uznawany za protoplastę Golfa GTI). GSR to skrót od Gelb Schwarzer Renner, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "żółto-czarna wyścigówka". Produkcję tego modelu …