Jeśli marzysz o Golfie II G60 spójrz na to auto i jego koła - Trends Magazines

Jeśli marzysz o Golfie II G60 spójrz na to auto i jego koła

Tuning-VW-Golf-2-G60-widok z tyłu

Golf G60, podobnie jak Polo G40, jest jednym z najbardziej poszukiwanych na rynku wtórnym modeli. Wielu miłośników marki marzy o jego posiadaniu. Niestety cena nowego G60 była stosunkowo wysoka, a właściciele tych aut często nieumiejętnie się z nimi obchodzili, dlatego ich liczba na rynku wtórnym jest mocno ograniczona. Szczęśliwi, którzy mają w garażu takie cacka.

Jednym z nich jest Daniel. Jego Golf był w bardzo dobrej kondycji mechanicznej, dlatego idealnie nadawał się do tuningowych przeróbek. W pierwszej kolejności Daniel zajął się prezencją auta, które wyglądało jak wówczas, gdy opuszczało mury fabryki i nie wyróżniało się niczym szczególnym. Na szczęście dość jest akcesoriów oraz elementów z wersji przeznaczonych na rynek amerykański. Dzięki odpowiednio dobranym komponentom Danielowi udało się więc uzyskać całkiem ciekawy efekt.

Jak wzbogacić nadwozie Golfa 2? Dodać koła z Mecedesa

Nadwozie swego Golfa wzbogacił o żółte halogeny, seryjny front z dwoma podwójnymi reflektorami zastąpił odpowiednikiem z wersji US, podobnie jak tylne klosze, natomiast z przodu pozbył się tablicy rejestracyjnej, a tuż nad nią umieścił rdzawą listwę.

Tuning-VW-Golf-2-G60-17 calowa felga z Mercedesa klasy S

Pozostałe wyróżniki ponaddwudziestoletniej karoserii stanowią wyposażenie seryjne G60. No, może poza felgami. Wzór wcześniejszych nie zachwycał i zupełnie nie pasował do dzisiejszych trendów, dlatego zostały zmienione na 17-calowe obręcze wprost z Mercedesa. Ich pełny profil i wysoki połysk nadają Volkswagenowi oryginalności.

Wnętrze z elementami BMW

Tuning-VW-Golf-2-G60-kokpit

Także wewnątrz auta zaszło sporo zmian. Wcześniej wnętrze robiło raczej przygnębiające wrażenie z powodu przeważających w nim ciemnych kolorów i twardych plastików.

Tuning-VW-Golf-2-G60-fotele recaro

Chcąc je nieco ożywić, Daniel zamontował obszyte skórą głęboko profilowane fotele Recaro rodem z BMW, kierownicę i gałkę zmiany biegów z limitowanej wolfsburskiej edycji, zaś całość zabezpieczył klatką bezpieczeństwa wykonaną z aluminium i sygnowaną przez Wiechersa.

Tuning-VW-Golf-2-G60-pólklatka bezpieczeństwa

 

Teraz miło jest zająć miejsce za kierownicą. Jednak sportowy charakter wnętrza łączy się przede wszystkim z jednostką napędową.

200 km/h i 8 sekund do „setki”

Pod maską pracuje bowiem jednostka zaprezentowana w 1972 w Audi 80. Mimo że już w momencie premiery Golfa G60 miał blisko 20 lat na karku, wcale się nie zestarzał, natomiast dzięki mechanicznej sprężarce typu G tchnięto w niego sportowego ducha. Sodowe zawory wydechowe, wzmocnione sworznie tłoków i niski stopień sprężania pozwalają na intensywną eksploatację przy ciśnieniu doładowania dochodzącym do 1,65 bara.

Tuning-VW-Golf-2-G60-drązek zmiany biegów Wolfsburg Edition

Niewielki kompresor, umiejscowiony na lewo od filtra powietrza, gwarantuje bardzo przyzwoite parametry nawet w dzisiejszych czasach. Przy pojemności 1781 ccm silnik uzyskuje 225 Nm przy 4000 obr./min i 160 KM przy 5600 obr./min (dzisiejsze TSI osiąga moc na poziomie 160 KM w zakresie 4500 6200 obr./min i 250 Nm momentu obrotowego w przedziale 1500 4500).

Tuning-VW-Golf-2-G60-kierownica Wolfsburg Edition

Niewiele więcej niż 8 sekund do pierwszej setki i ponad 200 km/h prędkości maksymalnej mogą zadziwić niejednego amatora miejskich wyścigów. Daniel, aby wzmocnić pozytywne odczucia i sportowe doznania za kółkiem, postanowił sięgnąć po pakiet usprawniający zawieszenie. Gwintowany zestaw KW i dwie rozpórki na kielichach sprawiły, iż jazda tym Golfem przypomina walkę na torze kartingowym. Mały prześwit, sztywna konstrukcja i zdrowa mechaniczna sprężarka zapewniają nie lada emocje.

Tuning-VW-Golf-2-G60-17 calowa felga z Mercedesa S

Pprezentowany Golf zmienił właściciela, więc pozostaje nam mieć nadzieję, że nowy użytkownik ciekawie zmodyfikowanego G60 wprowadzi w nim kolejne oryginalne zmiany. Kto wie, może wkrótce ujrzymy najmocniejszego Volkswagena w kraju…

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

 

Tuning-VW-Golf-2-G60-widok z przodu

 

VW Golf II G60

SILNIK: rzędowy 4-cylindrowy, 1781 ccm, doładowany mechanicznie sprężarką typu G, 160 KM przy 5600 obr./min i 225 Nm przy 4000 obr./min, stopień sprężania 8,0:1

NADWOZIE: front i tylne klosze z wersji US, brak przedniej tablicy rejestracyjnej, żółte halogeny

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw KW, rozpórki na kielichach Wiechers

KOŁA: 17-calowe aluminiowe obręcze z Mercedesa klasy S

WNĘTRZE: sportowe fotele Recaro obszyte skórą, zaadaptowane z BMW, aluminiowa klatka bezpieczeństwa Wiechers, kierownica i gałka zmiany biegów z Wolfsburg Edition

WŁAŚCICIEL: Daniel

(VW TRENDS 3/2010)

Podobne

nowy VW Caddy

Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy.

 Piąta generacja tego modelu, która została zbudowana ponad trzy miliony razy, osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie…

Elektryczny SEAT za 2599 zł

SEAT wprowadza do sprzedaży w Polsce elektryczną hulajnogę eXS. SEAT eXS rozwija prędkość maksymalną 25 km/h, a jego bateria pozwala na przejechanie bez ładowania nawet 25 km. Pojazd sprawdzi się w miejscach trudno dostępnych dla samochodów i jako uzupełnienie pozostałych środków komunikacji w mieście. To idealne rozwiązanie, które ułatwia przejazd na ostatnim odcinku podróży na uczelnię, do biura, czy domu.…