Zakup legendarnego M3 nie jest jedynym sposobem na jazdę sportowym BMW. Alternatywą jest profesjonalna modyfikacja zwykłej trójki. Na bazie 335i z 2012 roku duńska firma Schmiedmann stworzyła model S3.
Oglądając auto z zewnątrz nawet prawdziwy fan marki będzie dłuższą chwilę zastanawiał się, czy nie ma do czynienia z M3. Schmiedmann S3 ma identyczne jak M3 lusterka, maskę z charakterystycznym garbem, poszerzone przednie błotniki oraz agresywnie stylizowane zderzaki i progi z dokładkami pod nimi. Chromowane dekory wokół szyb i nerek zastąpiono czarnymi. Rzucające się w oczy akcesoryjne światła pochodzą z oferty BMW M Performance. Wykorzystano też 20-calowe felgi Z-Performance Type 6 oraz wielotłoczkowe zaciski bez ceramicznych tarcz, które są stosowane również w M3.
Zawieszenie i wydech
Gwintowane zawieszenie Bilstein B16 – w zależności od ustawień – zmniejsza prześwit od 30 do 50 mm. Za sprawą przygotowanego przez Schmiedmanna układu wydechowego z puszką zakończoną czterema rurami S3 brzmi nie gorzej od M3. Także ten element i karbonowy dyfuzor oraz lotka klapy bagażnika upodabniają zbudowane w Danii auto do bawarskiego sportowca.
W kabinie zamontowano wiele dodatków z linii M Performance – w tym karbonowe listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej. Nie zabrakło też kierownicy M Sport czy firmowanych przez Schmiedmanna metalowych nakładek na pedały i dywaników.
400 KM z seryjnego N55 3.0 R6
S3 nie ma silnika S55 z M3, ale seryjne N55 3.0 R6 udało się wzmocnić do 400 KM. Brakujące 30 KM nie jest poważniejszym problemem. By uzyskać wyższą moc, Schmiedmann zamontował m.in. kompletny wydech Supersprint, intercooler Wagner EVO 2 Competition, mniej restrykcyjny układ dolotowy Burger Motorsports ze sportowym filtrem oraz przeprogramował komputer sterujący jednostką napędową. Udało się poprawić także działanie skrzyni biegów, modyfikując oprogramowanie na stosowane w sportowej wersji przekładni.
Co jeszcze zmienił Schmiedmann?
Z nadwozia i wnętrza Schmiedmann usunął logotypy BMW. Przy zakresie dokonanych modyfikacji decyzja – być może inspirowana Alpiną – wydaje się jak najbardziej uzasadniona. Model S3 każdy może dopasować do własnych oczekiwań, gdyż wszystkie użyte elementy są w ofercie Schmiedmanna, a tuner nie narzuca konieczności kupowania ich w pakiecie.