S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i - Trends Magazines

S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

Zakup legendarnego M3 nie jest jedynym sposobem na jazdę sportowym BMW. Alternatywą jest profesjonalna modyfikacja zwykłej trójki. Na bazie 335i z 2012 roku duńska firma Schmiedmann stworzyła model S3.

Oglądając auto z zewnątrz nawet prawdziwy fan marki będzie dłuższą chwilę zastanawiał się, czy nie ma do czynienia z M3. Schmiedmann S3 ma identyczne jak M3 lusterka, maskę z charakterystycznym garbem, poszerzone przednie błotniki oraz agresywnie stylizowane zderzaki i progi z dokładkami pod nimi. Chromowane dekory wokół szyb i nerek zastąpiono czarnymi. Rzucające się w oczy akcesoryjne światła pochodzą z oferty BMW M Performance. Wykorzystano też 20-calowe felgi Z-Performance Type 6 oraz wielotłoczkowe zaciski bez ceramicznych tarcz, które są stosowane również w M3.

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok z przodu

Zawieszenie i wydech

Gwintowane zawieszenie Bilstein B16 – w zależności od ustawień – zmniejsza prześwit od 30 do 50 mm. Za sprawą przygotowanego przez Schmiedmanna układu wydechowego z puszką zakończoną czterema rurami S3 brzmi nie gorzej od M3. Także ten element i karbonowy dyfuzor  oraz lotka klapy bagażnika upodabniają zbudowane w Danii auto do bawarskiego sportowca.

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-kokpit

W kabinie zamontowano wiele dodatków z linii M Performance – w tym karbonowe listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej. Nie zabrakło też kierownicy M Sport czy firmowanych przez Schmiedmanna metalowych nakładek na pedały i dywaników.

400 KM z seryjnego N55 3.0 R6

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-silnik

S3 nie ma silnika S55 z M3, ale seryjne N55 3.0 R6 udało się wzmocnić do 400 KM. Brakujące 30 KM nie jest poważniejszym problemem. By uzyskać wyższą moc, Schmiedmann zamontował m.in. kompletny wydech Supersprint, intercooler Wagner EVO 2 Competition, mniej restrykcyjny układ dolotowy Burger Motorsports ze sportowym filtrem oraz przeprogramował komputer sterujący jednostką napędową. Udało się poprawić także działanie skrzyni biegów, modyfikując oprogramowanie na stosowane w sportowej wersji przekładni.

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

Co jeszcze zmienił Schmiedmann?

Z nadwozia i wnętrza Schmiedmann usunął logotypy BMW. Przy zakresie dokonanych modyfikacji decyzja – być może inspirowana Alpiną – wydaje się jak najbardziej uzasadniona. Model S3 każdy może dopasować do własnych oczekiwań, gdyż wszystkie użyte elementy są w ofercie Schmiedmanna, a tuner nie narzuca konieczności kupowania ich w pakiecie.

Podobne

VW Typ3 Variant w czasie jazdy

Typ 3 – pierwszy uniwersalny Vokswagen

Pod koniec 1959 roku zarząd VW doszedł do wniosku, iż należy wzbogacić dotychczasową skromną ofertę. Podstawowe założenia dla konstruktorów nowego Volkswagena lat sześćdziesiątych były jasne - bardziej uniwersalny i nowocześniejszy samochód - VW Typ 3. Od T1 do T3 Klienci nie mieli bowiem dotychczas wielkiego wyboru. Produkowano tylko dwa auta: Garbusa (Typ 1) i Transportera…

Kierowca Bugatti jadący ponad 400 km/h może pójść do więzienia

Czeski milioner – Radim Passer rozpędził się swoim Bugatti Chironem na nieograniczonym odcinku niemieckiej autostrady do 417 km/h. Pomimo że nie złamał prawa, grozi mu do 5 lat więzienia. Nagranie z ultraszybkiego przejazdu Bugatti Chirona już publikowaliśmy. Przypomnijmy, że właściciel postanowił wycisnąć siódme poty ze swojego 1500-konnego superauta i w tym celu wybrał się na…