S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i - Trends Magazines

S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

Zakup legendarnego M3 nie jest jedynym sposobem na jazdę sportowym BMW. Alternatywą jest profesjonalna modyfikacja zwykłej trójki. Na bazie 335i z 2012 roku duńska firma Schmiedmann stworzyła model S3.

Oglądając auto z zewnątrz nawet prawdziwy fan marki będzie dłuższą chwilę zastanawiał się, czy nie ma do czynienia z M3. Schmiedmann S3 ma identyczne jak M3 lusterka, maskę z charakterystycznym garbem, poszerzone przednie błotniki oraz agresywnie stylizowane zderzaki i progi z dokładkami pod nimi. Chromowane dekory wokół szyb i nerek zastąpiono czarnymi. Rzucające się w oczy akcesoryjne światła pochodzą z oferty BMW M Performance. Wykorzystano też 20-calowe felgi Z-Performance Type 6 oraz wielotłoczkowe zaciski bez ceramicznych tarcz, które są stosowane również w M3.

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok z przodu

Zawieszenie i wydech

Gwintowane zawieszenie Bilstein B16 – w zależności od ustawień – zmniejsza prześwit od 30 do 50 mm. Za sprawą przygotowanego przez Schmiedmanna układu wydechowego z puszką zakończoną czterema rurami S3 brzmi nie gorzej od M3. Także ten element i karbonowy dyfuzor  oraz lotka klapy bagażnika upodabniają zbudowane w Danii auto do bawarskiego sportowca.

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-kokpit

W kabinie zamontowano wiele dodatków z linii M Performance – w tym karbonowe listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej. Nie zabrakło też kierownicy M Sport czy firmowanych przez Schmiedmanna metalowych nakładek na pedały i dywaników.

400 KM z seryjnego N55 3.0 R6

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-silnik

S3 nie ma silnika S55 z M3, ale seryjne N55 3.0 R6 udało się wzmocnić do 400 KM. Brakujące 30 KM nie jest poważniejszym problemem. By uzyskać wyższą moc, Schmiedmann zamontował m.in. kompletny wydech Supersprint, intercooler Wagner EVO 2 Competition, mniej restrykcyjny układ dolotowy Burger Motorsports ze sportowym filtrem oraz przeprogramował komputer sterujący jednostką napędową. Udało się poprawić także działanie skrzyni biegów, modyfikując oprogramowanie na stosowane w sportowej wersji przekładni.

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

Co jeszcze zmienił Schmiedmann?

Z nadwozia i wnętrza Schmiedmann usunął logotypy BMW. Przy zakresie dokonanych modyfikacji decyzja – być może inspirowana Alpiną – wydaje się jak najbardziej uzasadniona. Model S3 każdy może dopasować do własnych oczekiwań, gdyż wszystkie użyte elementy są w ofercie Schmiedmanna, a tuner nie narzuca konieczności kupowania ich w pakiecie.

Podobne

Tunel na zakopiance otwarty. Kierowcy muszą jednak uważać

Po ponad pięciu latach budowy wreszcie otwarto tunel na trasie S7, czyli zakopiance łączący Naprawę i Skomielną Białą. Przy otwarciu nie obyło się bez problemów. Budowa tunelu ruszyła w 2017 roku, a inwestycja została w ponad połowie kwoty sfinansowana przez Unię Europejską. Jak informuje Komisja Europejska "Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień–Rabka" z programu Infrastruktura…

Kupujemy używane BMW E90 335i

Kupujemy używane BMW E90 335i (2006–2012). Namiastka M3 za niższą cenę

Przedsmak osiągów M3 za dużo niższą cenę. BMW 335i z doładowanym 3.0 R6 kusi, ale nie jest pozbawione mankamentów. BMW E90 335i - co pod maską? Turbodoładowany silnik benzynowy pod maską nowego BMW nie szokuje. Wręcz przeciwnie – jest czymś oczywistym, gdyż bawarski koncern nie oferuje już jednostek pozbawionych doładowania. Ale jeszcze w 2006 roku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej!…