VW twierdzi, że wymyślił Multivana na nowo. Powinniśmy się bać? - Trends Magazines

VW twierdzi, że wymyślił Multivana na nowo. Powinniśmy się bać?

Multivan

O co chodzi? Volkswagen Samochody Dostawcze w nowym Multivanie pozbywa się dźwigni zmiany biegów. Cel: ułatwienie prowadzenia i powiększenie przestrzeni. Pierwsza i druga generacja tego świetnie sprzedającego się modelu – T3 i T4 – były wyposażone w konwencjonalną dźwignię zmiany biegów z długim trzonkiem. W trzeciej i czwartej generacji Multivana – T5 i T6 – dźwignię zmiany biegów przeniesiono na deskę rozdzielczą i skrócono jej trzonek. W ten sposób zoptymalizowano sposób przejścia między przednimi fotelami do tyłu, co od lat było cechą charakterystyczną modelu Bulli. Ale przecież zawsze może być jeszcze lepiej – co już wkrótce pokaże nowy Multivan.

„Wyczyściliśmy” przestrzeń pośrodku i przeznaczyliśmy ją dla kierowcy. Nowy Multivan będzie ekscytujący! Wypatrujcie go!”

 

Przemyślana interakcja podzespołów elektronicznych i oprogramowania pozwala na dodanie do samochodu zupełnie nowych funkcji i rozwiązań. W Multivanie nowej generacji, Volkswagen Samochody Dostawcze korzysta z zalet płynących z takiej interakcji i zamienia konwencjonalną dźwignię zmiany biegów w praktyczny przełącznik. W ten sposób uzyskuje dwa cele: zmniejszenie rozmiarów urządzenia zmiany biegów oraz powiększenie miejsca między fotelami w przodzie, co umożliwia swobodne przejście do tyłu pojazdu. Technika za tym stojąca nazywa się shift-by-wire, czyli elektroniczne przekazywanie sygnałów zmiany biegów za pomocą jednego kliknięcia. Warunkiem jest wyposażenie nowego Multivana w automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Cały proces zmiany biegów odbywa się tu zupełnie inaczej: tam, gdzie nie ma już manualnej skrzyni biegów, nie ma też miejsca na manualny mechanizm ich zmiany, a co za tym idzie, konwencjonalna dźwignia zmiany biegów staje się niepotrzebna.

 

Click i jazda

Multivan

 

Teraz – o ile nowy Multivan zostanie wyposażony w skrzynię DSG – do zmiany biegów wystarczy mały przełącznik. Jest on doskonale zintegrowany z nową tablicą rozdzielczą po prawej stronie kierownicy, mnie więcej obok 10-calowego wyświetlacza systemu infotainment, na którym – po raz pierwszy w Multivanie – może być wyświetlany rzeczywisty obraz pojazdu w ujęciu 360 stopni. Takie opcjonalne rozwiązanie, zwane tu „Area View”, ułatwia parkowanie i manewrowanie. Zlikwidowano również, umieszczaną zazwyczaj niżej, tradycyjną dźwignię hamulca ręcznego. Od tej pory hamulec postojowy jest uruchamiany elektronicznie za pomocą przycisku lub automatycznie. W ten sposób jeszcze bardziej zwiększa się przestrzeń między fotelem kierowcy, a fotelem pasażera z przodu. Dzięki temu, podczas postoju można szybko wskoczyć do tyłu, aby zająć się dziećmi, albo wyjąć coś z lodówki, albo przesunąć wielofunkcyjny stolik z tyłu i zrobić z niego konsolę środkową między fotelem kierowcy i pasażera z przodu. Ale to już temat na kolejną opowieść o nowym Multivanie. Spodziewajcie się jej już wkrótce!

Podobne

ABT_VW_T6.1_grey_GR20

ABT Power Days – lepsze ceny na akcesoria

Większy moment obrotowy, większa prędkość, lepsze przyspieszenie teraz bardziej dostępne, ponieważ ABT obniża ceny swoich produktów na czas ABT Power Days.  Można zaoszczędzić nawet 20% na wszystkich ulepszeniach ABT Power. Od czasu ostatnich ABT Power Days do inwentarza dodano znacznie więcej modeli i wariantów silników, ale wiele starszych pojazdów z ostatnich kilku lat jest również…

Używany Volkswagen Golf Plus (2004-2014). Dobre auto dla rodziny

W Polsce – zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym – nie odniósł sukcesu. Rodzinny Golf Plus został jednak wyprodukowany w liczbie 930 tys. egzemplarzy. Jest zatem w czym wybierać. Przed erą crossoverów i SUV-ów za najlepszą propozycję dla rodziny uchodziły kompaktowe vany. Swoich sił w segmencie w 2004 r. postanowił spróbować Volkswagen. Przepisem na…