Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena - w tym roku ID.4 i ID.5 - Trends Magazines

Więcej aut elektrycznych grupy Volkswagena – w tym roku ID.4 i ID.5

Volkswagen ID.4 tył

W ubiegłym roku w Polsce odnotowaliśmy dużą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów elektrycznych. Spory w tym udział aut grupy Volkswagena.

Mimo że cały rynek nowych samochodów osobowych zmniejszył się o 22,9%, liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych wzrosła aż o 147,1%, do 3.685 samochodów (w 2019: 1.491 egzemplarzy).

Konferencja prasowa Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska
Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska podczas konferencji prasowej

W 2020 roku zarejestrowano łącznie 8 razy więcej nowych aut elektrycznych marek należących do Volkswagen Group Polska niż rok wcześniej. Nasza elektryczna ofensywa zdecydowanie nabiera tempa. Mimo iż Grupa Volkswagen w Polsce oferuje auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku, oferta w tym roku (2021) zostanie podwojona. W najbliższych tygodniach w salonach zadebiutują Škoda Enyaq oraz Volkswagen ID.4 – powiedział podczas konferencji prasowej podsumowującej ubiegły rok Pavel Šolc, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

VW ID.3 w ruchu
W ubiegłym roku kupiono w Polsce 189 sztuk VW ID.3

Liderem zestawienia rejestracji nowych samochodów elektrycznych w Polsce w 2020 roku jest Skoda – najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Polsce w minionym roku była Škoda Citigoe iV (516 szt.). W sumie zarejestrowano 943 elektryczne samochody osobowe marek, które należą do Volkswagen Group Polska. Wśród nich m.in. 189 egzemplarzy Volkswagena ID.3, który wszedł do sprzedaży we wrześniu oraz 114 sztuk Audi e-tron i 106 Porsche Taycan.

Przypomnijmy, że w 2020 roku koncern VW dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów, z tego w Polsce 120.009 egzemplarzy osobowych.

W tym roku możemy liczyć na kolejne auta elektryczne z oferty VW, w tym ID.4 i ID.5.

Podobne

Kupujemy używanego Golfa IV (1997 ‒ 2006)

Volkswagen Golf czwartej generacji jest niekwestionowanym królem rynku wtórnego. Nie bez przyczyny. Relatywnie prosta konstrukcja bardzo dzielnie znosi upływ czasu, a wyposażenie, silniki oraz właściwości jezdne jeszcze przez długie lata nie będą odstawały od współczesnych standardów. W testach porównawczych pierwsze trzy generacje Golfa stanowiły niedościgniony punkt odniesienia. Przepisem na sukces była przemyślana konstrukcja. Przyciski rozmieszczono…

VW Corrado 1.9 TDI widok z boku

Oszczędny sportowiec, czyli VW Corrado 1.9 TDI po swapie silnika

Jeśli ktoś wątpi w sportowego ducha drzemiącego pod karoserią leciwego już Corrado, powinien zasiąść za sterami G60 i skosztować siły wbijającej ciało kierowcy w głęboko wyprofilowane fotele. Ten samochód na początku lat 90. nie zrobił oszałamiającej kariery, ale na stałe zapisał się na kartach historii motoryzacji. Wywoływał mnóstwo pozytywnych emocji i zdobił ściany wielu mieszkań,…