Polo Harlekin is back! - Trends Magazines

Polo Harlekin is back!

vw-polo-harlekin

Volkswagen Polo Harlekin zadebiutowało w 1995 roku jako najbardziej kolorowy VW w historii. Teraz Volkswagen Netherlands upamiętnia tę serię aut budując nowy, wyjątkowy egzemplarz.

Oryginalne Polo Harlekin nie miało w ogóle wejść do produkcji, ale odniosło nieoczekiwany sukces – powstało ponad 3800 sztuk. Historia modelu rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy VW zaprezentował trzecią generację Polo. Producent wprowadził modułowy proces konfiguracji podzielony cztery elementy: układ napędowy, wyposażenie, opcje i kolor nadwozia. To sprawiło, że kupującym łatwiej niż kiedykolwiek było dokładnie dopasować auto do własnych preferencji.vw-polo-harlekin

Cztery filary Polo Harlekin

Aby zwizualizować cztery moduły, Volkswagen opracował specjalną wersję kolorystyczną. Niebieski oznaczał silnik i podwozie, żółty – wyposażenie, czerwony – opcje, a zielony – kolory lakieru. I wtedy wydarzyło się coś, czego Volkswagen się nie spodziewał: pojawili się klienci, którzy nalegali na zakup takiego kolorowego Polo! Firma poważnie potraktowała popyt i w 1995 roku rozpoczęła produkcję 1000 czterokolorowych Polo. Wariant ten nazwali Harlekin.vw-polo-harlekin

Produkcja Polo Harlekin

Produkcja Polo Harlequin była ciekawostką. By je zbudować, Volkswagen produkował cztery normalne Polo w kolorze niebieskim, czerwonym, żółtym i miętowym. Następnie fabryka wymieniła części, takie jak maska, tylna klapa, drzwi, zderzaki i lusterka.vw-polo-harlekin

Zagadkowe zamówienie

Polo Harlequin był dostępny w czterech wersjach kolorystycznych. Kiedy klienci je kupowali, nie mogli wybierać który kolor otrzymają. Tapicerka Joker zawierała wszystkie kolory Harlekina. Kierownica i gałka zmiany biegów były pokryte jasnoniebieską skórą. W pakiecie znajdowało się również stereo Blaupunkt. A co z nowym Polo Harlequin w Holandii? Na razie pozostaje jednorazowym hołdem dla oryginału.vw-polo-harlekin

 

Podobne

Volkhart V2 Sagitta – Aerodynamiczna doskonałość

Współczynnik oporu aerodynamicznego jest zmorą każdego projektanta samochodów. Jeżeli wartości Cd nie uda się zredukować, szybka jazda będzie wiązała się ze znacznym spalaniem oraz dużą ilością głośnych zawirowań powietrza. Ponad 60 lat temu powstało niemal idealne studium aerodynamiczne – Volkhart V2 Sagitta. O samochodzie zrobiło się głośno w styczniu bieżącego roku, kiedy V2 Sagitta została…