Dowiedz się, które kolory nadwozia najczęściej wybierają klienci - Trends Magazines

Dowiedz się, które kolory nadwozia najczęściej wybierają klienci

BMW E28 533i widok z boku

Kolory: Biały pozostaje najpopularniejszym kolorem pojazdu na świecie; producenci samochodów wyprodukowali 81% pojazdów w neutralnych odcieniach bieli, czerni, szarości i srebra

Axalta (wiodący światowy dostawca farb płynnych i proszkowych), opublikował swój 68. doroczny raport globalnej popularności kolorów w motoryzacji, w którym ujawniono, że najczęściej spotykane obecnie kolory motoryzacyjne na drogach to biały (38%), czarny (19%) i szary (15%). Szarość wzrosła o dwa punkty procentowe na całym świecie i jest najwyższa od 10 lat.

Biały jest królem

Utrzymując 38% całkowitego rynku światowego przez ostatnie trzy lata, biały jest najczęściej kupowanym kolorem motoryzacyjnym na świecie przez 10 kolejnych lat. Srebro nadal spada we wszystkich regionach, a jego popularność jest obecnie jednocyfrowa i wynosi 9%. Czarny utrzymuje się niezmiennie rok do roku i pozostaje ulubieńcem luksusowych pojazdów.

Kolory w życiu

Najnowsze trendy motoryzacyjne są zsynchronizowane z najnowszymi trendami w domu, modzie i produktach, w tym zainteresowanie odcieniami zielono-niebieskimi i zielono-żółtymi. Na uwagę zasługuje również coraz powszechniejsze stosowanie szarości na całym świecie oraz niuanse kolorów, które ożywiają te kolory, takie jak delikatne efekty płatków i ślady kolorowych płatków.

Historia raportów

Wyniki raportu Axalta Global Automotive Color Popularność są oparte na analizie Axalta danych dotyczących budowy samochodów w 2020 roku i są wskaźnikiem aktualnych trendów rynkowych. Axalta zaczęła publikować raporty na temat kolorów powłok w branży w 1953 roku i nadal informuje o trendach kolorystycznych. Ponadto prognozy dotyczące kolorów są podawane w globalnej rocznej prognozie trendów kolorów firmy Axalta. Przyszły krajobraz motoryzacji zmienia się wraz z ewolucją pojazdów i preferencji konsumentów. Axalta projektuje kolory koncepcyjne, które są estetycznie i funkcjonalnie korzystne dla powierzchni pojazdu.

Podobne

Koncept e-Bulli widok z przodu na tle OZE

Klasyk VW z napędem elektrycznym

VW Bulli jest jedną z ikon motoryzacji. Jak każdy samochód sprzed lat umiarkowanie nadaje się do codziennej eksploatacji. Ale Volkswagen znalazł na to sposób. Auta sprzed lat mają niepowtarzalny urok. Świetnie wyglądają, mają ciekawie urządzone wnętrza i nie izolują kierującego od wrażeń z jazdy. Z drugiej strony, ich wadą mogą być gaźnikowe silniki, które palą dużo, a zwykle nie zapewniają…

Porsche i Hip-Hop

Porsche oficjalnie w rytmie Hip-Hopu! O co chodzi?

Porsche, wspólnie z dziennikarzem muzycznym Niko Hülsem, prezentuje nową książkę: „Hip-Hop Culture – A Road Trip through Europe” (z ang. kultura hip-hopu – podróż drogami Europy). 212-stronicowy przewodnik turystyczno-kulturalny stanowi kontynuację serii „Back to Tape” i ukazał się jako wydanie magazynu „Christophorus”, przygotowane przez wydawnictwo Delius Klasing Verlag. To nowe spojrzenie na rozwój hip-hopowej kultury…