Jak powstał dział Volkswagen Motorsport? Oto odpowiedź - Trends Magazines

Jak powstał dział Volkswagen Motorsport? Oto odpowiedź

historia Volkswagen Motorsport

11 lipca 1966 roku, dealerzy i importerzy z zamiłowaniem do sportu samochodowego powołali w Monachium „Związek Formuły V Europa”. Była to chwila narodzin Volkswagen Motorsport.

PRENUMERATA TRENDS

Formula Vee

Wszystko zaczęło się jednak w 1963 roku w USA. To tam wykorzystano rozwiązania techniczne Volkswagena, by stworzyć serię wyścigów Formuły V („Formula Vee”) dla młodych utalentowanych kierowców. Małe wyścigowe auta biorące udział w tej serii – z podzespołami legendarnego Volkswagena „Garbusa” – w ramach reimportu pojawiły się także w Niemczech. Oprócz mistrzostw obydwu krajów oraz wyścigów USA kontra Europa istniały również nieoficjalne mistrzostwa świata. Do 1971 roku Formuła Super V rozwijała się intensywnie, wyłaniając z czasem takich mistrzów, jak Jochen Rindt (A), Niki Lauda (A) czy Keke Rosberg (FIN).

Niki Lauda – Kaimann
GP Deutschland 1969

Tradycja: poszukiwanie młodych talentów to specjalność Volkswagena

W październiku 1973 roku związek, wtedy jeszcze niezbyt liczny, zmienił siedzibę. Ze stolicy Bawarii, Monachium, przeniósł się do Hanoweru, gdzie do rejestru sądowego wpisano nazwę Volkswagen Motorsport GmbH. Firma ma tam swoją siedzibę do dzisiaj. Po pełnym sukcesów okresie Formuły V Volkswagen także w kolejnych latach wsławił się doświadczeniem w wyszukiwaniu młodych talentów. Wielokrotny mistrz świata Formuły 1 Michael Schumacher (D) i legenda Le Mans Tom Kristensen (DK) rozpoczynali kariery w Formule 3, mając w swoich bolidach za plecami silniki Volkswagena.
Volkswagen Polo R WRC (2014)

Kamienie milowe: od szkoły samochodów turystycznych po „Dakar” i trzykrotne mistrzostwo rajdowych mistrzostw świata WRC

Swój ślad Volkswagen pozostawił również w wyścigach samochodów turystycznych i oczywiście w rajdach. W szkole samochodów turystycznych w latach 1998 – 2014 młodzi kierowcy uczyli się alfabetu sportowej jazdy. Do tego dochodzą zwycięstwa w klasach w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu w Scirocco GT24 napędzanym gazem ziemnym. Wspomnieć trzeba też o bezprecedensowej serii zwycięstw Volkswagena w Rajdzie Dakar. W latach 2009 – 2011 zespół z Wolfsburga, startujący modelem Race Touareg, odnosił tam zwycięstwa trzy razy z rzędu. Ukoronowanie sukcesów w sportach samochodowych nadeszło wraz zaangażowaniem się Volkswagena w Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC). Trzykrotnie, w latach 2013, 2014 i 2015, zawodnicy startujący w Polo R WRC zdobywali mistrzowskie tytuły we wszystkich trzech klasyfikacjach – producentów oraz, za sprawą fabrycznej załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), w klasyfikacji kierowców i pilotów.

Podobne

Wyprzedzające się auta

Jak nie zapłacić 1,5 tys. zł mandatu za wyprzedzanie?

Ostatnie doniesienia o wysokich mandatach potrafią rozgrzać dyskusje wśród kierowców. Mają oni do zarzucenia policjantom bezpodstawne wypisywanie mandatów nawet prawidłowo jadącym kierowcom. Ale czy na pewno tak jest? Czy wiemy, czym właściwie jest wyprzedzanie? Kiedy wyprzedzanie na przejściu dla pieszych jest legalne?  Mandat za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych? Wielu kierowców może się zdziwić, a…

Skoda Enyaq 80 Maxx 23

TEST Skoda Enyaq 80 Maxx – lepsza od VW?

Skoda Enyaq to rzadki widok na polskich drogach, choć z pewnością będzie się to zmieniać. Auto zaskakuje jakością wykonania i bardzo wygodnym wnętrzem, ale ma jeden poważny problem, który dotyka wiele elektryków i nie chodzi tu o zasięg. Oto Skoda Enyaq 80 Maxx w naszym teście.  Skoda Enyaq to stosunkowo świeży samochód, bo swoją premierę…