Filtr kabinowy VW filtruje pyłki, bakterie i pleśń oraz drobny pył. Ale co z wirusami? - Trends Magazines

Filtr kabinowy VW filtruje pyłki, bakterie i pleśń oraz drobny pył. Ale co z wirusami?

filtr kabinowy VW

Grupa Volkswagen zdecydowała się wprowadzić filtr antyalergiczny z węglem aktywnym jako wyposażenie seryjne wszystkich modeli. Większość wyprodukowanych wcześniej aut również może być wyposażona w taki filtr.

PRENUMERATA TRENDS

Stosowane dotychczas rozwiązanie z filtrem z węglem aktywnym filtruje pyłki, bakterie i pleśń oraz drobny pył zanim przez system wentylacyjny dostaną się one do kabiny. Istotną zaletą tego systemu jest jego skuteczność w neutralizowaniu szkodliwego gazu, którym jest dwutlenek azotu (NO2). Gaz ten należy do grupy gazowych tlenków azotu, zwanych również tlenkami azotu (NOX), które powstają w procesie spalania paliwa. Powłoka z węglem aktywnym redukuje stężenie NO2, dzięki czemu powietrze wewnątrz kabiny jest czyste. Niestety producent nie wspomina nic o skuteczności w zatrzymywaniu wirusów.

Filtr kabinowy  zatrzymuje alergeny

Dzięki zastosowaniu filtra antyalergicznego, za sprawą bioaktywnej warstwy filtra, system filtracyjny zatrzymuje ponadto alergeny. Zawarty w filtrze naturalny składnik aktywny (np. polifenol roślinny) przylega do alergenów, pokrywa je i usuwa bazę pokarmową dla bakterii i pleśni. Dzięki temu dezaktywowane są wyzwalacze alergii. Warstwa filtracyjna może także wchłaniać nawet małe i drobne cząstki pyłu (pył zawieszony PM 2,5).

filtr kabinowy VW

Teraz seryjnie

Volkswagen zdecydował się wprowadzić filtr antyalergiczny z węglem aktywnym jako wyposażenie seryjne wszystkich modeli. Jest to ważne, gdyż coraz więcej osób zmaga się z alergią. Z jednej strony, brak świeżego powietrza w kabinie prowadzi szybko do zmęczenia i braku koncentracji. Z drugiej strony, pyłki, bakterie i inne drobne cząsteczki prowadzą do reakcji alergicznych, które również tworzą zagrożenie dla bezpieczeństwa drogowego. Podczas kichania kierowca jest rozproszony przez około dwie sekundy, w tym czasie jego reakcja na różne sytuacje drogowe jest ograniczona.

Podobne

VW_Golf_GTI_Mk7_i_VW_Golf_GTI_Mk1

Golf GTI 30 lat później – Mk1 vs Mk7- HISTORIA

Jak bardzo zmieniają się samochody na przestrzeni trzech dekad? By poznać odpowiedź, wystarczy spojrzeć na pierwszą i siódmą serię kultowego VW Golfa GTI. Na pomysł stworzenia sportowego Golfa wpadli inżynierowie Volkswagena. Ciekawiło ich, jaki będzie efekt połączenia nowoczesnego przednionapędowego auta z silnikiem przeznaczonym do Passata. Kierownictwo marki nie spoglądało na projekt bardzo przychylnie, jednak zgodziło się na…

BMW 330 Li Made in China long

BMW 3 w wersji long – Made in China

W zeszłym roku BMW zaprezentowało zupełnie nową serię 3 na całym świecie, ale jest jeden kraj, gdzie sportowy sedan występuje w dwóch wersjach - Chiny. Na tamtejszym rynku możemy kupić zwykłego sedana oraz przedłużony model BMW 3 Li. W standardowej formie trójka jest większa niż seria 5 (E39) i niewiele mniejsza niż seria 5 (E60),…