Zanim kupisz używane BMW - kontrola VIN (cz.3) - Trends Magazines

Zanim kupisz używane BMW – kontrola VIN (cz.3)

Po oględzinach nadwozia i dokładnym mechanicznym sprawdzeniu auta pora zajrzeć w papiery „naszego”BMW. Dokumenty należy prześwietlić pod kątem zgodności. Dane widniejące w dowodzie rejestracyjnym muszą się zgadzać z danymi zawartymi w karcie pojazdu. Należy zwrócić uwagę czy sprzedający jest jedynym właścicielem pojazdu, oraz czy pojazd nie jest zastawiony np. w banku. Przed zakupem bezwzględnie musimy skontrolować czy numery nadwozia pojazdu nie figurują w rejestrze pojazdów skradzionych, Numer nadwozia powinniśmy też prześwietlić pod katem ewentualnego „przeszczepu”. Tu przyda się wspomniany wcześniej wydruk z fabryki. Jeżeli nim nie dysponujemy w celu sprawdzenia zgodności numerów z oglądanym pojazdem wystarczy zadzwonić do dowolnego ASO BMW i podać 7 ostatnich znaków nr nadwozia, które to po wpisaniu do programu ETK lub TIS odkryją przed nami dokładną datę produkcji (miesiąc/rok) wersje nadwozia (oznaczenie modelowe), rodzaj nadwozia (sedan/kombi/coupe/cabrio), rodzaj silnika (pojemność, benzyna/diesel, oraz oznaczenie kodowe np M50 B20 Vanos), przeznaczenie (ruch lewostronny/prawostronny) oraz rodzaj zastosowanej skrzyni biegów (manual/automat) Jeżeli dysponujemy komputerem z dostępem do internetu rozkodowania numeru nadwozia możemy dokonać we własnym zakresie.

Pomocne okażą się strony http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi , oraz http://www.realoem.com

Pierwsza strona pozwoli nam uzyskać standardowe wyżej wymienione informacje a także dowiemy się z niej jakich ilości płynów eksploatacyjnych wymaga nasz wymarzony pojazd. Natomiast druga strona to elektroniczna wersja programu ETK, gdzie poznamy z jakich części zbudowane jest „rozkodowane” BMW oraz ile one kosztują. Cenę podano w dolarach, ale po jej przeliczeniu na złotówki ceny części nie różnią się znacząco od tych oferowanych w ASO.

Reasumując rozwiniecie skrótu BMW nie zawsze oznacza Będziesz Miał Wydatki. Przy odrobinie dobrych chęci i samozaparcia uda nam się kupić dobry, wymarzony pojazd tej marki, gdzie trzyliterowy skrót można rozwijać jako Będziesz Mógł Wyprzedać, czy Będziesz Miał Wygodę. Jeżeli oglądany przez Ciebie, lub właśnie kupiony pojazd spełnia opisane w naszej serii artykułów wymagania, to nie pozostaje nam nic innego niż tylko życzyć długiej i szczęśliwej eksploatacji.

Ostrzegamy! zakup BMW to często wybór na całe życie. Po prostu kupując auto tej marki ciężko jest później odnaleźć się w innym samochodzie.

 

Podobne

Tuning BMW E30 widok z przodu

Wyróżniające się BMW E30 w stylu german i swapem silnika z E46

Kilkudziesięcioletnie bawarskie samochody cieszą się w naszym kraju niesłabnącym zainteresowaniem. Jedni widzą w nich relatywnie tanie auto dające przyjemność z jazdy, inni obdarzają wyjątkowym uczuciem i cieszą się z posiadania pełnoprawnego klasyka. Są także tacy, którzy według własnego gustu modyfikują swoje bawarki. Jedną z takich osób jest Piotr, właściciel prezentowanej E30 w stylu german. BMW E30 serii 3 zadebiutowało w 1982 roku i było…

Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż

Myślicie, że to odmiana CSL była najrzadsza? Nic z tych rzeczy. Na sprzedaż trafia biały kruk - BMW M3 E46 GTR.  To biały kruk - dosłownie i w przenośni - bowiem auto jest białe i wyjątkowo rzadko spotykane - wyprodukowanych było ok. 10 egzemplarzy. BMW M3 GTR powstało jako przeciwnik dla Porsche w wyścigach American…