Lamborghini Aventador - ile powstało takich bolidów? Firma świętuje - Trends Magazines

Lamborghini Aventador – ile powstało takich bolidów? Firma świętuje

Automobili Lamborghini osiągnęło historyczny kamień milowy ze swoim modelem V12: w ciągu dziewięciu lat fabryka Sant’Agata Bolognese wyprodukowała 10 000 Aventadorów. Samochód z podwoziem o numerze 10.000 to Aventador SVJ Roadster przeznaczony na rynek tajski.

Gama Aventador zadebiutowała w 2011 roku w wersji coupé jako Aventador LP 700-4. Dzięki wprowadzonym nowym rozwiązaniom technologicznym od razu stał się hitem w świecie supersportowych samochodów. Jego innowacyjny monocoque z włókna węglowego produkowany w fabryce Sant’Agata Bolognese to „single shell”: w odróżnieniu od innych rozwiązań łączy kokpit, podłogę i dach samochodu w jedną konstrukcję, zapewniając niezwykle wysoką sztywność strukturalną, a tym samym maksymalne osiągi pod względem zachowania dynamicznego i bezpieczeństwa biernego.

Wolnossące V12

Zupełnie nowy silnik V12 został opracowany dla Aventador LP 700-4: o mocy 700 KM (515 kW) przy 8250 obr / min został okrzyknięty jako „the last V12” momencie jego wprowadzenia. Jednostka umożliwiała  przyspieszenie 2,9 sekundy od 0 do 100 km/h oraz prędkość maksymalna 350 km/h.

Dwie wersje nadwoziowe

W listopadzie 2012 roku firma Automobili Lamborghini zaprezentowała wersję Roadster modelu Aventador. Jego dach składa się z dwóch sekcji i jest wykonany w całości z włókna węglowego, przy użyciu różnych technologii. W rzeczywistości każda sekcja dachu waży mniej niż 6 kg. Tylny słupek został przeprojektowany, aby zapewnić zdejmowanemu dachowi odpowiednie podparcie, aby pomieścić automatyczny system ochrony pasażerów i dostatecznie przewietrzyć przedział silnikowy.

Podobne

Tuning VW Golf Mk3 1.9 TDI front auta

Udany eksperyment z VW Golfem Mk 3 1.9 TDI

Kolor tego Golfa 3 1.9 TDI (Kameleon Magic Green/Purple) to wynik eksperymentu. Nie mniej intrygująca jest jego historia.   Na zainteresowanie Krzysztofa motoryzacją ogromny wpływ miał tata – lakiernik, który bardzo dbał o samochody, wręcz na nie chuchał i dmuchał, uwielbiał też samodzielnie je naprawiać i modyfikować. Pod jego okiem dorastający chłopak przeprowadzał pierwsze naprawy i przeróbki w należącym do…

Jazda Teslą w deszczu kosztować Cię będzie 90 tys. zł

Bardzo nieprzyjemną informację otrzymała para Szkotów, którzy wybrali się na kosztowną przejażdżkę swoją Teslą. Jak widać, samochody elektryczne nie tylko lubią się zapalać, ale też przemakać.  Cała historia brzmi groteskowo, ale z pewnością nie dla właścicieli Tesli Model Y, którzy mają niemały problem. Nie od dziś wiadomo, że baterie to najdroższa część samochodu elektrycznego, więc…