Lamborghini Aventador - ile powstało takich bolidów? Firma świętuje - Trends Magazines

Lamborghini Aventador – ile powstało takich bolidów? Firma świętuje

Automobili Lamborghini osiągnęło historyczny kamień milowy ze swoim modelem V12: w ciągu dziewięciu lat fabryka Sant’Agata Bolognese wyprodukowała 10 000 Aventadorów. Samochód z podwoziem o numerze 10.000 to Aventador SVJ Roadster przeznaczony na rynek tajski.

Gama Aventador zadebiutowała w 2011 roku w wersji coupé jako Aventador LP 700-4. Dzięki wprowadzonym nowym rozwiązaniom technologicznym od razu stał się hitem w świecie supersportowych samochodów. Jego innowacyjny monocoque z włókna węglowego produkowany w fabryce Sant’Agata Bolognese to „single shell”: w odróżnieniu od innych rozwiązań łączy kokpit, podłogę i dach samochodu w jedną konstrukcję, zapewniając niezwykle wysoką sztywność strukturalną, a tym samym maksymalne osiągi pod względem zachowania dynamicznego i bezpieczeństwa biernego.

Wolnossące V12

Zupełnie nowy silnik V12 został opracowany dla Aventador LP 700-4: o mocy 700 KM (515 kW) przy 8250 obr / min został okrzyknięty jako „the last V12” momencie jego wprowadzenia. Jednostka umożliwiała  przyspieszenie 2,9 sekundy od 0 do 100 km/h oraz prędkość maksymalna 350 km/h.

Dwie wersje nadwoziowe

W listopadzie 2012 roku firma Automobili Lamborghini zaprezentowała wersję Roadster modelu Aventador. Jego dach składa się z dwóch sekcji i jest wykonany w całości z włókna węglowego, przy użyciu różnych technologii. W rzeczywistości każda sekcja dachu waży mniej niż 6 kg. Tylny słupek został przeprojektowany, aby zapewnić zdejmowanemu dachowi odpowiednie podparcie, aby pomieścić automatyczny system ochrony pasażerów i dostatecznie przewietrzyć przedział silnikowy.

Podobne

Z wielkopolskiej fabryki wyjechało już 4 mln Volkswagenów

Fabryka Volkswagena w Wielkopolsce została otwarta 30 lat temu i teraz święci swój jubileusz. VW ma też drugą okazję do świętowania, bowiem z taśmy zjechał tam 4-milionowy samochód.  Początki poznańskiej fabryki sięgają 1993 r., kiedy to uruchomiono montaż w systemie SKD (ang. semi-knocked-down). Początkowo powstawały tu Volkswageny Transportery, później także Skody Octavia i Fabia oraz…