Dragster BMW - Trends Magazines

Dragster BMW

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders bok

Światowej sławy projektant customowych motocykli Roland Sands postanowił uhonorować nowe BMW R 18 i tak powstał model R 18 Dragster. Projektant i jego zespół całą swoją kreatywność skupili wokół dużego, dwucylindrowego silnika typu bokser.

Za główne źródło inspiracji posłużyła przy tym osobista przeszłość Rolanda Sandsa. — Mając silnik od razu pomyślałem o dużych samochodach o wysokich osiągach, tzw. muscle cars. Moja rodzina od zawsze miała bzika na punkcie szybkiej jazdy, a mój ojciec był kierowcą wyścigowego dragstera. Dlatego uznałem, że sensowne będzie zredukowanie motocykla do tego, co istotne i jego przeróbka w taki sposób, aby był szybki na prostych — wyjaśnia projektant.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders bok

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders tył

Nowe BMW R 18: imponujący krążownik o historycznych korzeniach.

W kwietniu 2020 r. firma BMW Motorrad zaprezentowała nowy model R 18 – pierwszy seryjny motocykl z segmentu cruiserów. Model ten w pełni wpisuje się pod względem technicznym i stylistycznym w tradycje historycznych motocykli BMW. Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym nawiązuje do słynnych modeli, takich jak BMW R 5, ponownie oferując esencję motocykla – purystyczną, bezkompromisową technikę i silnik typu bokser. Sercem nowego BMW R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”, który technicznie nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem bokserów. Takie silniki od początku produkcji BMW Motorrad w 1923 r. dostarczają fascynujących wrażeń z jazdy.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders przód bok BMW R 18 Dragster by Roland Sanders logo

Jak powstawał motocykl?

W przypadku BMW R 18 Dragster zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś kierowaną i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster. Ponadto Roland Sands zdecydował się na zachowanie karoserii R 18, zmieniając jednak błotnik przedni i tylny, tak aby dopasować je do zmodyfikowanej ramy. Przód nowego dragstera został przejęty ze ścigacza BMW S 1000 RR. Zarówno siedzenie, jak i wydech zostały indywidualnie zaprojektowane i wykonane całkowicie od nowa. Cały proces adaptacji motocykla trwał trzy i pół miesiąca. Potem zespół przewiózł motocykl do warsztatu w celu montażu końcowego oraz oczywiście na jeden dzień na tor wyścigowy.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders z góry

Roland Sands: człowiek stojący za modyfikacjami.

Roland Sands w zasadzie dorastał na motocyklu. Jego ojciec był zapalonym kierowcą wyścigowego dragstera, który samodzielnie wytwarzał skrojone na miarę motocykle oraz części. W związku z powyższym Roland dorastał pośród warsztatów i motocykli, a niedługo potem sam zaczął jeździć motocyklami terenowymi i rozbierać je na części. Ponadto przez ponad 10 lat realizował swoją własną karierę wyścigową. Dzisiaj Roland Sands jest znanym, renomowanym projektantem customowych motocykli i odzieży motocyklowej, mającym klientów na całym świecie.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders

O projekcie.

Zdecydowanie najtrudniejsza była przeróbka elektroniki, ponieważ dodaliśmy podtlenek azotu, usunęliśmy standardowy wydech i bardzo mocno zmieniliśmy układ dolotowy silnika. Był to mały eksperyment, ale udało nam się! BMW R 18 jest imponujące i bardzo solidnie wykonane, czego można było oczekiwać po BMW Motorrad. Od samego początku bardzo cieszyłem się na tę modyfikację! — podkreśla Roland.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders przód bok

Podobne

Zlot MINI 2024

Rusza III Zimowy Zlot MINI 2024

Już w najbliższy weekend fani marki MINI spotkają się w Karpaczu podczas kolejnego zlotu miłośników brytyjskiej marki. Tak się składa, że będziemy na miejscu i mamy dla Was małą niespodziankę, o której poinformujemy jutro. Jakie atrakcje czekają na III Zimowy Zlot MINI 2024? Podczas ubiegłorocznych edycji Rajdu MINI każdorazowo udział brało prawie 300 osób i…

Automotive suspension test and brake test rolls in a auto repair service.

Na tych częściach nie oszczędzaj, bo zapłacisz dwa razy

Oszczędzanie jest bardzo dobrą cechą, pod warunkiem, że robimy to z głową. W przypadku napraw samochodów ma to kluczowe znaczenie, bo my, Polacy lubimy oszczędzać tam, gdzie nie trzeba. Zobacz, na których częściach nie warto oszczędzać, żeby potem nie żałować. Przeważnie, gdy mechanik doradza nam, aby wymienić coś kompleksowo lub nie najtaniej, podejrzewamy go o…