Dolot z włókna węglowego do klasycznych BMW typoszeregu E36 - Trends Magazines

Dolot z włókna węglowego do klasycznych BMW typoszeregu E36

BMW E36 323i

Mamy dobre wieści! Amerykański tuner BMW – Dinan – nie zapomina o samochodach z lat 90-tych i proponuje nowe części do BMW E36! Tym razem firma przywraca produkcję filtra powietrza i „dolotu” do silników serii M52/S52.  

Dinan E36 cold air intake kit filtr

CAI, czyli cold air intake

„Cold air intake” oznacza w języku angielskim „dolot zimnego powietrza”. Tej nazwy używa się potocznie na świecie do określania zestawu części, który pozwala na polepszenie jakości i ilości powietrza zasysanego przez silnik.

E36 is back

Kultowy za oceanem tuner BMW – Dinan – przygotował kompletny zestaw CAI do 6-cylindrowych silników serii M52 w BMW E36 oraz amerykańskiej wersji M3 (240-konny motor S52 w M3 USA bazuje na M52). Konstrukcja systemu zapewnia mniej restrykcyjny przepływ powietrza dolotowego, co zapewnia większą wydajność silnika i niższą temperaturę powietrza dolotowego. Układy dolotowe zastępują fabryczny układ zestawem z rurą z włókna węglowego. Filtr jest przenoszony do oddzielnego przedziału za przednim zderzakiem i pod reflektorami, aby odizolować go od ciepła w komorze silnika i zmaksymalizować ekspozycję na zimne powietrze. Filtr został zaprojektowany tak, aby zminimalizować turbulencje powietrza i zmaksymalizować wydajność. Najnowsza wersja systemu wraca do swoich korzeni z lat 90-tych, ale jest to produkt z włókna węglowego, co nadaje mu nowoczesny wygląd (wraz z wytłoczonym logo Dinan). 

More power

Amerykańska firma sugeruje, że po zainstalowaniu tego systemu możemy spodziewać się przyrostu mocy na poziomie nawet 12 KM przy 6000 obr / min (w połączeniu z przystosowanym oprogramowaniem silnika). Lepsza będzie wtedy również reakcja przepustnicy. Zestaw można kupić w USA w cenie 329,95 dolarów.

Na fotografii autorstwa MRfoto.pl BMW E36 by Cholo

 

Podobne

BMW M3 Touring jednak istnie…niało – film tylko dla odważnych

BMW M3 Touring w wersji produkcyjnej nigdy nie istniało. Jednak znaleźli się tacy, co postanowili zbudować takie auto sami. Niestety, ten konkretny egzemplarz został zniszczony przez policję. BMW nigdy w swojej historii nie zdecydowało się na rodzinną odmianę M3. Ale to nie znaczy, że taka nie powstała, np. w prywatnych garażach lub u tunerów (znamy…

Używane BMW E39 M5 (1998-2003). Ceny, zalety, wady i typowe usterki (cz. 3/5)

Rewolucja. Tak w najkrócej można scharakteryzować trzecią odsłonę M5. Z dwóch powodów. Na bazie 8-cylindrowego M62 inżynierowie M GmbH stworzyli 400-konne S62. Ku zmartwieniu wielu, zrezygnowano z ręcznej produkcji M5. Nadworny tuner BMW dostarczał do Dingolfing tylko silniki, gdzie M5 było montowane na jednej linii z pozostałymi odmianami serii 5. Sportowy sedan stracił nieco magii…