Czym jeździ właściciel marki Rotiform? - Trends Magazines

Czym jeździ właściciel marki Rotiform?

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok z przodu

Ciekawie zmodyfikowane samochody można spotkać w każdym zakątku globu. Dobrym przykładem jest Scirocco z Kalifornii, które według właściciela wygląda jak milion dolarów.

Skąd pomysł na tak barwne porównanie? Trzeba przyznać, że zmodyfikowany Volkswagen wygląda bardziej efektownie i zapewne przyciąga więcej zaciekawionych spojrzeń od niejednego supersamochodu za miliony dolarów.

Droga nie na skróty

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok maski silnika i przodu

Jason Whipple nie poszedł przy tym na skróty. Napisy oraz tęczowe motywy na karoserii to nie naklejki, tylko ręcznie nakładany przez kilka tygodni lakier. Na tym nie zakończyły się oryginalne pomysły Jasona. Nie zdecydował się, jak większość, stylizujących swoje auto na wyścigowe, na logotypy spotykane w motosporcie. Zamiast nich pojawiły się skłaniające do refleksji napisy, które głoszą, że nic nie zmieni się bez nas, a przyszłość jest naszą winą.

200-konny silnik

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok silnika

Pracujący pod maską silnik 2.0 8V rozwija okrągłe 200 KM. To wyjątkowa jednostka USF3. Volkswagen opracował ją w 2000 roku z myślą o amerykańskiej Formule 3.

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok z tyłu

Motor z kutymi tłokami, lekkim kołem zamachowym, kompresją przekraczającą 13:1 czy układem dolotowym opartym na charakterystycznych „trąbkach” uwielbia wysokie obroty – maksymalną moc oddaje przy 7200 obr./min, a moment obrotowy (220 Nm) dopiero przy 5200 obr./min.

Klatka, kubły i…

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok foteli

Idąc za ciosem trzeba było zamontować klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotel i pasy Sparco czy niepękający, wyczynowy zbiornik paliwa. Niski prześwit jest zasługą gwintowanego zawieszenia H&R.

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok koła

Rasowo wyglądające poszerzenia błotników pozwoliły na montaż szerszych kół. Felgi pochodzą z oferty amerykańskiej firmy Rotiform. Wybór nie jest dziełem przypadku. Właściciel auta jest też jednym z założycieli Rotiform Wheels.

Od 7 tys. dolarów do…

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok tyłu i wydechu

Po siedmiu latach pracy kupione za 7 tys. dol. Scirocco z rocznika modelowego 1980 zmieniło się nie do poznania. Wystylizowanie klasycznego auta na wzór aut startujących w wyścigach górskich Berg Cup było strzałem w dziesiątkę. Za oceanem auto budzi ogromne zainteresowanie.

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku przy plaży

W przeciwieństwie do innych sportowych Volkswagenów, stylizowany przez Giorgetto Giugiaro model nie zyskał uznania w USA. – To fantastyczny mały samochód i jestem zszokowany, jak wiele osób go nie zna – przyznaje Jason Whipple. Trzymamy kciuki za podobne projekty w kraju.

Podobne

VW_Typ_Kdf

Garbus za 268.184 Euro! KdF Wagen – HISTORIA

Historia Garbusa jest długa i skomplikowana. Wizja prostego i taniego samochodu dla ludu została brutalnie przerwana przez wojnę i konieczność przestawienia się na produkcję frontowego Kübelwagena. Czy w całości? Okazuje się, że nie. Do końca drugiej wojny światowej udało się wyprodukować ok. 630 sztuk Garbusa. Nie do końca „cywilnego”, gdyż większość egzemplarzy trafiła do wojskowych…

VW T-Roc cabrio już za 2 lata

Jeszcze nie dobre oswoiliśmy sie z  T-Rockiem, a już Volkswagen zapowiedział  wersję cabrio swego najnowszego SUV-a.  Jego produkcja rozpocznie się w pierwszym półroczu 2020 roku w zakładach Osnabrück, w których produkowano kabriolety VW.  T-Roc w wesrji cabrio, to nowy rodzaj auta w bardzo dynamicznie rosnącym segmencie SUV-ów. Decydując się na jego produkcję koncern z Wolfsburga kontynuuje…