SUPERSUV: CUPRA Ateca 2020 - Trends Magazines

SUPERSUV: CUPRA Ateca 2020

Cupra Ateca 2020
 

Pierwszy samochód z miedzianym logo na masce doczekał się liftingu. CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca. 

Cupra Ateca 2020

Od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy

Priorytetem dla projektantów CUPRY było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm oraz prędkość maksymalną 247 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie nowej CUPRZE jedynie 4,9 sekundy. 

VW TRENDS 2/2020

Pewność prowadzenia zapewnia napęd 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca ma dodatkowo zapewniony dostęp do sześciu programów jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Snow, Off-road lub indywidualny. Kolejnym elementem wpływającym na wysokie właściwości jezdne są hamulce Brembo, które przekładają się na większą kontrolę przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu. 

 Dynamiczna sylwetka

Tegoroczną odsłonę modelu Ateca wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. Z przodu i z tyłu samochodu są nowe lampy Full LED. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie. Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič

 

Sportowe wnętrze

Kierowca skorzysta m.in. z nowej kierownicy CUPRA wyposażonej w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a także aluminiowych, sportowych pedałów. Dzięki zamontowaniu większych łopatek skrzyni biegów przy kierownicy zmiana biegów stała się łatwiejsza i bardziej płynna. Do jazdy mają zachęcić również przednie fotele kubełkowe dostępne w standardowym wyposażeniu.

Design wnętrza zyskał elementy w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowe obudowy nawiewów i radia oraz podświetlane porty USB C z przodu i z tyłu pojazdu. W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica® z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.  

Cupra Ateca 2020

Elektronika

Centrum samochodu jest wirtualny kokpit wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego.  Ateca została wyposażona również w system Full Link pozwalający na bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay lub Android Auto czy usługa eCall, która dzięki wbudowanej karcie eSIM zapewnia połączenie ze służbami ratunkowymi.

CUPRA Ateca 2020 w liczbach:

Silnik

2.0 TSI

Cylindry/Zawory

4-cyl, 16v

Pojemność

1984 cm3

Średnica cylindra, skok tłoka

82,5 x 92,8

Stopień sprężania

9,3:1

Moc maksymalna 

300 KM (221kW)

Maksymalny moment obr.

400Nm

od 0 do 100 km/h

4,9 sek.

Prędkość maksymalna

247km/h

Podobne

BMW M5 CS vs Porsche Taycan Turbo – kto wygra pojedynek?

Elektryczna innowacja, czy tradycyjna klasyka? 625 KM z doładowanego V8, czy 680 KM z elektrycznych baterii? Odpowiedź na pytanie kto wygra ten wyścig nie jest prosta. Najlepiej obejrzeć filmik. Jak wiadomo samochody elektryczne znane są z błyskawicznego i nieprzerwanego przyspieszenia. Jeśli dodamy do tego kontrolę startu i przewagę w koniach mechanicznych zwycięzcą okazuje się Porsche…

VW T2 w stylu Ros auto od tyłu

Ten VW T2 stał popsuty aż 20 lat. A teraz wszyscy się za nim oglądają

Ten VW Bus T2 Polski przyjechał pod koniec lat osiemdziesiątych jako jeden z samochodów delegacji Krzyża Maltańskiego. Popsuł się i już tu pozostał. Ponad dwadzieścia lat spędził stojąc w tym samym miejscu.  Koczowanie pod chmurką mocno nadwerężyło stan jego blach. Był zapomniany przez wszystkich do czasu, kiedy natrafili na niego dwaj pasjonaci VW, uwielbiający zwłaszcza…