Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie - ciarki gwarantowane - Trends Magazines

Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie – ciarki gwarantowane

Posłuchajcie wyjątkowego ryku silnika BMW z ITB w E30. Motor M20 otrzymał 6 indywidualnych przepustnic. Soundtrack jednostki z tak rozwiązanym układem dolotowym jest nie do podrobienia! 

Co to jest ITB?

ITB to skrót od Individual Throttle Bodies. Oznacza to, że każdy cylinder dysponuje indywidualnym zaworem motylkowym determinującym ilość powietrza, która się przedostaje do komory spalania. Takie rozwiązania znane są z silników BMW serii M. Począwszy od E30 M3 (silnik 4-cylindowy), aż do BMW E46 M3 (motor R6). W standardzie silniki BMW mają długie układy dolotowe dostarczające powietrze do przepustnic. Tunerzy budując silnik z ITB często montują „trąbki”, czyli bardzo krótkie, proste elementy do zasysania powietrza. Tak zbudowany silnik generuje niesamowity dźwięk!

M20 z ITB

Silnik w prezentowanym E30 to 6-cylindrowe M20 zbudowane od podstaw do tego projektu. Motor seryjnie był 2,5-litrowy, ale dzięki użyciu części marki Alpina legitymuje się teraz pojemnością wynoszącą 2,7-litra. W głowicy pracują tytanowe zawory, a za chłodzenie odpowiada chłodnica Mishimoto E36 M3. Auto otrzymało również lekkie koło zamachowe. Najciekawszy jest układ dolotowy: 6 trąbek i 6 przepustnic sprawia, że ten silnik  świetnie wkręca się na obroty oraz generuje niesamowity klang. Posłuchajcie!

Nagranie – Press Play!

źródło: MONKY LONDON

Podobne

My BMW App iphone aplikacja

Co potrafi nowa aplikacja My BMW App?

Koncern BMW prezentuje aplikację My BMW App i w pokazuje, co potrafi to oprogramowanie. Czy to słuszny kierunek? Przecież firma oferuje do swoich samochodów inteligentne kluczyki z dotykowymi ekranami. Dlaczego My BMW App? Aplikacja My BMW to kolejny etap integracji samochodów ze smartfonami właścicieli. W nowych BMW możemy już korzystać z bezprzewodowego systemu CarPlay, czy…

Tuning-VW-Corrado-G60-widok z tyłu

Sportowy youngtimer? Oto Dopieszczone, rzadkie Corrado G60

Corrado jest klasycznym przykładem 3-drzwiowego coupé. Zadebiutowało w 1988 r. i szybko zyskało pozytywną ocenę fachowców oraz miłośników sportowych aut. Jego produkcji zaprzestano w 1995 roku, ale do dziś ma spore grono wielbicieli. Choć nie należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena, nie odejdzie w zapomnienie dzięki kierowcom, którzy lubią tworzyć klasyki w nowoczesnym wydaniu. Rzadki egzemplarz…