Auta z Polski dla polskiej policji? - Trends Magazines

Auta z Polski dla polskiej policji?

Kontrakty na dostawy samochodów dla policji, straży czy służb medycznych są korzystne z dwóch powodów – nie dość, że budują wolumen sprzedaży i dają możliwość zarobienia na serwisie, to sprawiają, że pojazdy danej marki są często spotykane na ulicach. A stąd już wiedzie krótka droga utrwalenia ich wizerunku jako solidnych narzędzi codziennej pracy.

Nie powinno więc dziwić, że marka Volkswagen Samochody Użytkowe poważnie potraktowała – dedykowane służbom porządku publicznego i służbom specjalnym – targi Europoltech 2017 i na swoim stoisku prezentowała szeroką gamę modeli ze specjalistycznymi zabudowami. W halach wystawienniczych gdańskiego kompleksu AmberExpo przedstawiciele służb mogli zapoznać się z Crafterem, Transporterem i Caddy z zabudową dla policji oraz Caddy z zabudową dla straży miejskiej.

Transporter Frugon po adaptacji na wersję patrolową posiada trójprzedziałowe nadwozie umożliwiające podróż pięciu policjantom oraz dwóm zatrzymanym w osobnym przedziale. Samochód posiada przyciemniane szyby, a także wnętrza wyłożone wzmocnioną okładziną. Został też wyposażony w zestaw łączności, izolację termiczną i akustyczną, jak również świetlną i dźwiękową sygnalizację dla pojazdów uprzywilejowanych. Warto dodać, że tak skonfigurowane Transportery pełnią już służbę w szeregach policji. W grudniu ubiegłego roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazała na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego flotę stu Transporterów T6.

Crafter Furgon po adaptacji na wersję wypadową posiada przedział pasażerski z sześcioma siedzeniami z możliwością przesuwu, obrotu siedziska i przestawiania przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Ponadto dwa siedzenia posiadają składane siedziska. Samochód został także wyposażony w kosz na kaski, uchwyt na tarcze oraz zestaw łączności.

Do wymogów patroli z psami lub przewozu wyposażenia prewencyjnego dostosowano Caddy Maxi Trendline. Przestrzeń ładunkową kombivana wypełniły dwie klatki dla psów, wymienne z regałem na akcesoria prewencyjne, między innymi drony. Samochód wyposażony został również w dodatkowy akumulator z przetwornicą. Z kolei Caddy Maxi Furgon w specyfikacji Eko Patrol otrzymał specjalistyczny sprzęt do chwytania i transportu bezpańskich lub niebezpiecznych zwierząt. W przestrzeni ładunkowej znajdują się dwie klatki różnych rozmiarów, a także zabudowa regałowa umożliwia zachowanie porządku i bezpieczeństwa.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że samochody powstały i zostały zaadaptowane do wersji specjalnych w fabryce Volkswagen Poznań. Ich wybór jako pojazdów funkcyjnych byłby stanowiłby więc wkład w rozwój krajowej gospodarki.

Podobne

VW T2 Westfalia AB tuning widok na auto z boku i właściciela

Kultowa Westfalia AB z genem Porsche

Volkswagen T2 to pełnoprawny klasyk. Samochód kultowy, a w wersji Westfalia bardzo poszukiwany. Uniwersalność, niepowtarzalny charakter oraz łącząca się z tym modelem wizja niekończącej się przygody wciąż przysparzają mu fanów. Konrad, właściciel prezentowanej T2, nie tylko nadał jej unikalny styl, ale także wszczepił gen Porsche. Poszukiwany przez kolekcjonerów Volkswagen Transporter T2 zadebiutował w 1967 roku. Auto było następcą modelu T1, dziś…

Używany Golf R – opinie, wady i zalety

Niebieskie lakiery, mocne silniki, napędy na cztery koła, skrzynie DSG i przynajmniej dwie rury wydechowe od zawsze były wyróżnikami Golfów R. Pierwszy pojawił się na rynku w 2002 roku, ale na okazyjny zakup krzepkiego 15-latka nie ma co liczyć. Debiutujący w 1975 roku Golf GTI przebojem wdarł się na rynek. Koncepcję relatywnie małego auta z…