Nowe Audi S8 łączy w sobie luksus z dynamicznym wizerunkiem samochodu sportowego. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i aż 800 Nm momentu obrotowego. Predyktywne aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym dostępne już w wersji podstawowej, zapewniają sportową dynamikę. Audi S8 to też unikatowe elementy stylistyczne.
Silnik V8 z techniką mild hybrid
Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na poziomie 250 km/h. System mild hybrid (MHEV) przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. Jego 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. System cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, jeszcze bardziej zwiększa wydajność auta.
od komfortowego i miękkiego podróżowania luksusowym sedanem, po dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego
Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten zaawansowany techniczne system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera w przodzie pojazdu, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje do wyboru pięć profili jazdy. Tryb „Comfort +” to profil zupełnie nowy. W trybie „Dynamic” S8 bardzo precyzyjnie wchodzi w zakręt. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi zaledwie około 2,5 stopnia. Przy standardowym zawieszeniu jest to około 5 stopni. Następujący w konkretnej sytuacji rozkład momentów przechyłu pozwala na samosterowność lub minimalną nadsterowność. Pozycja nadwozia S8 może się zmienić nawet wtedy, gdy samochód stoi nieruchomo. W momencie dotknięcia klamki drzwi nadwozie unosi się o max. 50 mm (2,0 cala), co jeszcze bardziej zwiększa komfort wsiadania do samochodu.
jedno słowo: quattro
Układ umożliwia niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Sportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu kierowana jest na koło zewnętrzne. To dosłownie wciska samochód w zakręt i już na samym początku system wyczuwa moment, gdy samochód staje się podsterowny. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi przenosi moment napędowy na koło wewnętrzne, co stabilizuje nasze Audi S8.
ceramika
Klient może dodatkowo wybrać tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki z dodatkiem włókna węglowego. Mają one średnicę 420 mm. na przedniej osi i 370 mm. na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i odporne na zużycie. Ceramiczny układ hamulcowy, w tym zaciski hamulcowe, jest też o 9,6 kg lżejszy niż standardowy układ hamulcowy z tarczami wykonanymi z żeliwa. Każdy z przednich zacisków ma dziesięć tłoczków.
Precyzyjne podkreślenie sportowej elegancji: stylistyka
Sportowa limuzyna ma 5,18 m długości i standardowo stoi na 21-calowych felgach. Sportowego wyglądu nadają pojazdowi również przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W nim wszystkie elementy, które standardowo są chromowane – aż po końcówki rur wydechowych – stają się błyszcząco czarne. Audi smartphone interface przenosi na pokład samochodu środowiska Android Auto i Apple Car Play (to drugie również bezprzewodowo). W nowym Audi S8 znajdziemy również high-endowy system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz Audi phone box.
DLA KOGO?
To świetny kamuflaż dla lubiącego jeździć samemu właściciela. A8 to limuzyna, w której lepiej siedzieć z tyłu i być wiezionym, ale gdy zmienimy znaczek na S8- wtedy to samochód dla kierowcy. Prawie sportowy, prawie dwudrzwiowy, a jednak to nadal wielkie limo! Jest to też limuzyna stworzona do połykania autostradowych kilometrów z ogromnymi prędkościami przelotowymi. Mocy i luksusu z pewnością w niej nie zabraknie!