85 lat temu ŠKODA po raz pierwszy zaprezentowała model SUPERB. Produkcja pierwszej generacji ŠKODY SUPERB trwała aż do 1949 roku. W 2001 roku wprowadzono nowożytną wersję tego modelu. Dziś trzecia generacja flagowej limuzyny z Mlada Boleslav odnosi kolejne sukcesy.
Nazwa „SUPERB” pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Po raz pierwszy została zaprezentowana 22 października 1934 roku, aby podkreślić charakter nowego sedana Š 640. W styczniu 1935 roku wprowadzono pierwszą wersję modelu o wymiarach 5,5 m długości, 1,70 m szerokości i 1,66 m wysokości w kolorze czerwonym.
Seryjna produkcja ŠKODY SUPERB rozpoczęła się w marcu 1935 roku. Topowy model wyposażono w sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM). Oprócz standardowego wyposażenia, jako opcja dostępne było radio samochodowe i półki z drewna różanego umiejscowione za przednimi fotelami.
Niemal każdego roku firma wprowadzała kolejne innowacje do flagowego modelu: mocniejsze silniki i nowoczesne elementy wyposażenia. Po wyprodukowaniu około 600 pojazdów z zaworami SV, ŠKODA wprowadziła w 1938 r. wersję SUPERB OHV z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 59 kW (80 KM) i pojemności skokowej 3 137 cm3. Na krótko przed wstrzymaniem produkcji w 1940 r., spowodowanej wybuchem wojny, wyprodukowano niewielką serię SUPERB 4000 z silnikami V8. W 1946 r., przed wieloletnią przerwą w produkcji modelu, ŠKODA ponownie wprowadziła zmodernizowaną wersję z sześciocylindrowymi silnikami.
W 2001 roku ŠKODA SUPERB powróciła do oferty marki. Po wyprodukowaniu 135 068 pojazdów w 2008 roku, ŠKODA wprowadziła drugą generację flagowego modelu. Do momentu wyprodukowania trzeciej generacji modelu SUPERB w 2015 roku, z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach zjechało 404 756 egzemplarzy pojazdu w wersji sedan i 217 734 w wersji combi.
W 2019 roku ŠKODA zaprezentowała odświeżoną wersję flagowej limuzyny. Po raz pierwszy w seryjnym modelu marki zastosowano reflektory Full LED Matrix oraz aktywny tempomat ADAPTIVE CRUISE CONTROL najnowszej generacji, z wyprzedzeniem wykrywający ograniczenia prędkości oraz zakręty na drogach i dostosowujący do nich prędkość auta. Design został wzbogacony m.in. o jeszcze bardziej wyrazisty front i ozdobną listwę pomiędzy tylnymi światłami LED. Długość zmodernizowanej wersji zwiększyła się do 4869 mm w wersji hatchback oraz do 4862 mm w wersji COMBI.
Na początku 2020 roku w ofercie ŠKODY pojawi się pierwszy w historii marki model z napędem hybrydowym typu plug-in: SUPERB IV. Auto wyposażone w silnik benzynowy 1.4 TSI i silnik elektryczny zapewni łączną moc 160 kW (218 KM). W samochodzie wykorzystano akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, co pozwoli na pokonanie do 56 km przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowy SUPERB iV może przejechać do 930 km. ŠKODA SUPERB iV będzie dostępna dla wersji wyposażenia Ambition i Style, a także dla wersji SPORTLINE i LAURIN&KLEMENT.
Z tym Golfem wiąże się bardzo ciekawa historia, którą warto opowiedzieć, bo pozwala zupełnie inaczej na niego spojrzeć. Jakiś czas temu obecny właściciel Golfa, Sławek, usłyszał od kolegi, że jest do sprzedania Golf Mk1 Cabrio, rocznik 1986, z silnikiem 1,6 l o mocy 75 KM, w wersji Christmas Cabrio. Dla miłośników Volkswagena towar pożądany, więc…
Nowy Golf wkrótce pojawi się na rynku z rewolucyjnym kokpitem, który jest całkowicie zdigitalizowany i podłączony online. Cyfrowy kokpit, który jest standardem, obejmuje zestaw wskaźników, system audio-nawigacyjny i wielofunkcyjną kierownicę. Razem tworzą one pierwszy poziom komunikacji, na którym praktycznie wszystkie wyświetlacze i elementy sterujące są digital. Suwaki dotykowe umożliwiają dostęp do regulacji temperatury i głośności, a…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.