830-konny prototyp Lamborghini Squadra Corse - DESIGN - Trends Magazines

830-konny prototyp Lamborghini Squadra Corse – DESIGN

Lamborghini Squadra Corse to nowy 12-cylindrowy hypercar zaprojektowany przez Centro Stile w Sant’Agata Bolognese, który zadebiutuje w 2020 r. . Będzie produkowany w limitowanej edycji, z aerodynamicznymi i mechanicznymi specyfikacjami zaprojektowanymi tak, aby wydobyć to, co najlepsze z kultowego 6,5-litrowego silnika wolnossącego V12 o mocy 830 KM. Teaser prezentuje szereg szczegółów samochodu, w tym duże tylne skrzydło, airscoop na dachu i przednią maskę z podwójnymi wlotami powietrza.

Lamborghini podaje, że konstrukcja składa się z aluminiowej ramy przedniej połączonej z carbonowym monocoque, zaprojektowanym tak, aby zagwarantować najwyższe standardy bezpieczeństwa pasażerów. Silnik znajduje się w stalowej ramie pomocnicznej, która maksymalizuje sztywność skrętną. 6-biegowa sekwencyjna skrzynia Xtrac jest zintegrowana z nadwoziem i pełni strukturalną funkcję przenoszenia obciążeń z zawieszenia, którego ramiona są bezpośrednio do niej przymocowane. Producent twierdzi, że to rozwiązanie gwarantuje znaczną poprawę  sztywności i przywodzi na myśl bolidy wyścigowe single-seater.

Squadra Corse jest kolejnym z serii limitowanych samochodów zbudowanych w oparciu o strukturę modelu Aventador. Taki program rozwoju platformy przywodzi na myśl firmy karosujące samochody, co było u szczytu popuparności w okresie międzywojennym. Być może czas na stworzenie działu „Lamborghini Carrozzeria”?


Zamów prenumeratę

Podobne

BMW zmienia nazwy modeli

Przed nami spore zmiany w motoryzacji, które nie ominą także BMW. Zapowiadana Neue Klasse przyniesie także nowe nazewnictwo do obecnych modeli.  Zmiana nazw modeli samochodów to nic nowego wśród producentów, choć czasami zmiany nie wychodzą na dobre. Weźmy za przykład Audi, które wprowadziło nową nomenklaturę do oznaczeń silników. Kiedyś sprawa była prosta - 2.0 TFSI,…

VW ID. Buzz i VW T1

Pierwsza jazda VW ID.Buzz – każdy się za nim obejrzy

Zaczęło się od pierwszego Golfa, który wyniósł Volkswagena na wyżyny i do niedawna sprzedawał się w Europie w liczbie blisko 400.000 egzemplarzy rocznie. Od dłuższego czasu Wolfsburg przestawia się na elektryfikację, której najlepszą reklamą jest VW ID.Buzz. Jak wypada na tle spalinowych krewniaków? Już pierwsze spotkanie z ID.Buzz wywołuje pozytywne emocje. Podczas inauguracyjnych jazd w Danii, gdzie…