VW GOLF MK1 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK1 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Pierwszy seryjnie produkowany Golf zjechał z linii produkcyjnej w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Garbus dominował z silnikiem montowanym z tyłu i napędem na tylne koła przez wiele dziesięcioleci. Teraz nadeszła era silnika montowanego z przodu zainstalowanego w samonośnym nadwoziu i napędu na przednie koła. Scirocco i Passat, wprowadzone w 1973 r., Rozpoczęły ten trend krótko przed najważniejszym debiutem- Golfem.
Golf Mk1 opracowany przez Giorgetto Giugiaro musiał sprostać niezwykle wysokim oczekiwaniom: Jako następca legendarnego Garbusa, który został wyprodukowany w ilości ponad 21,5 miliona sztuk, Golf Mk I musiał kontynuować historię sukcesu poprzednika. Atuty nowego pojazdu to nowoczesna i bezpieczna koncepcja jazdy. Co to znaczy? Chodzi o dużą przestrzeń we wnętrzu z dostępem przez pokrywę bagażnika i składanym oparciem tylnych siedzeń. Nowy samochód dla ludu został tak ciepło przyjęty,  że produkcja milionowego Golfa mogła być świętowana już w październiku 1976 roku.
Wcześniej Volkswagen napisał o nowym modelu: „Golf oferuje maksymalną powierzchnię użytkową i bezpieczeństwo. Został bezkompromisowo ukierunkowany na praktyczność. Niski przód zapewnia kierowcy dobrą widoczność, a opadająca maska ​​gwarantuje, że droga tuż przed pojazdem jest zawsze widoczna. Niskie tylne okno sprawia, że ​​cofanie jest bardzo łatwe. ”
Podobnie jak wszystkie kolejne pokolenia Golfa, pierwsza generacja była również odzwierciedleniem postępu technicznego i ówczesnych trendów motoryzacyjnych. Na przykład Volkswagen sprawił, że klasa pojazdów stała się bardziej dynamiczna dzięki wprowadzeniu pierwszego Golfa GTI (1976). W 1979 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golf Cabriolet – do tej pory najlepiej sprzedający się kabriolet na świecie. Dość powiedzieć, że ta klasa pojazdów znana była jako Golf Klasse.
Łącznie ze wszystkimi pochodnymi, takimi jak Cabriolet i Jetta, we wszystkich zakątkach świata sprzedano 6,99 miliona egzemplarzy – Golf okazał się godnym następcą Garbusa.


Zamów prenumeratę

Podobne

VW Garbus 1200 auto z boku

Cappuccino – jeden z szybszych Garbusów 1200

CAPPUCCINO to kolejny chłodzony wiatrem VW ze stajni Mariusza. Tym razem to jeden z najszybszych „chrabąszczy” z silnikiem o pojemności 1200ccm. Zapewne większość z Was była lub kiedyś będzie na małym spocie VW. Zjeżdża się wtedy co najmniej kilku właścicieli samochodów określonej maści bądź grupa osób należących do jakiegoś klubu. Mariusz teoretycznie mógłby nie uczestniczyć…

BMW M3 pick-up! Szalone E30 to dziecko inżynierów M GmbH – CIEKAWOSTKI

Inżynierowie M GmbH wielokrotnie udowadniali, że nie brakuje im wiedzy, umiejętności i poczucia humoru. Jednym z owoców ich twórczej pracy są... prototypy sportowych pick-upów. Oferowane od 1986 roku BMW E30 M3 okazało się wielkim sukcesem M GmbH. Lekkie, zwinne i mocne auto diametralnie zmieniło spojrzenie na flagowe wersje sedanów klasy średniej. Do pełni szczęścia niektórym…