Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR - SPORT - Trends Magazines

Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR – SPORT

Stare motoryzacyjne porzekadło mówi, że motosport jest ojcem postępu technologicznego w tej branży. A skoro jesteśmy u progu ery pojazdów elektrycznych, to nowe klasy do rywalizacji dla elektryków stają się coraz bardziej popularne. Jedną z nich jest ETCR,  czyli Electric Touring Car Championship. Swój udział w pierwszym sezonie 2020 zapowiedziała Cupra, a teraz do grona partycypantów dołącza Hyundai. Podczas dnia prasowego targów Frankfurt Motor Show (IAA) 2019 Hyundai Motorsport zaprezentował model Veloster N ETCR, pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundai.

Samochód został stworzony w oparciu o model Veloster N, aby od 2020 roku brać udział w ETRC, nowej serii wyścigów samochodów turystycznych o napędzie elektrycznym. Veloster N ETCR został zaprojektowany i zbudowany w siedzibie Hyundai Motorsport w Alzenau. Jest w pełni elektryczny, posiada napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik, zgodnie z regulacjami ETCR.  Prace projektowe nad samochodem rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku, a prototyp został zaprezentowany w sierpniu 2019 roku. Pełne testy auta rozpoczną się w tym miesiącu i będą przy nich obecni doświadczeni inżynierowie, przeszkoleni przez Hyundai Motorsport. Na pierwszy sezon ETCR zostaną wyprodukowane dwa modele Veloster N TCR.  Czy chcielibyście, żebyśmy śledzili tę serię?

Podobne

TORSUS TERRASTORM w terenie

Volkswagen Crafter do zadań specjalnych – TORSUS TERRASTORM

TORSUS, producent autobusów terenowych, prezentuje TERRASTORM -terenowy minibus 4x4. TERRASTORM jest oparty na podwoziu Volkswagen Crafter / MAN TGE 4Motion. Bus wyposażony jest w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny oferowany w dwóch wersjach mocy: 140 KM  i 340 Nm lub 176 KM i 410 Nm. Samochód będzie dostępny z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie.…

Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami…