Porsche Taycan Turbo i Turbo S- elektryczna rewolucja w sportowym wydaniu- PREMIERA - Trends Magazines

Porsche Taycan Turbo i Turbo S- elektryczna rewolucja w sportowym wydaniu- PREMIERA

Porsche zapewnia, że nowy czterodrzwiowy sportowy sedan oferuje wyjątkowy pakiet – napęd elektryczny i typowe dla Porsche osiągi łączy z użytecznością na co dzień. Pierwsze warianty nowej serii modelowej to Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Oba są przedstawicielami gamy Porsche E-Performance, a zarazem należą do grona najmocniejszych aut seryjnych, jakie producent ma obecnie w swojej ofercie. 

Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h. Taycan oferuje napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi oraz układ rekuperacji. Potencjalna moc rekuperacji – do 265 kW – jest znacznie wyższa niż u konkurentów. Testy drogowe wykazały, że około 90% codziennego hamowania wykonują same maszyny elektryczne – bez angażowania hydraulicznych hamulców kół.

Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. To szczególna zaleta dla jego użytkowników: wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP). W idealnych warunkach ładowania czas „tankowania” akumulatora w zakresie od 5 do 80 % stanu naładowania wynosi 22,5 minuty. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. W domu kierowcy Porsche Taycan mogą wygodnie ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.

W modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze w konfiguracji całkowicie pozbawionej wykończeń ze skóry. Poszczególne elementy są w tym przypadku wykonane z innowacyjnych materiałów pochodzących z recyklingu, co podkreśla ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego. Samochód oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.

Nowe Porsche Taycan Turbo oraz Porsche Taycan Turbo S można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł. Słabsze odmiany Porsche Taycan, również z napędem na wszystkie koła, pojawią się jeszcze w tym roku. Pierwszą odmianą, która dołączy do portfolio, będzie natomiast Taycan Cross Turismo. Jego debiut wyznaczono na koniec przyszłego roku. Do 2022 r. Porsche zainwestuje w elektromobilność ponad 6 miliardów euro.


Zamów prenumeratę

Naszym zdaniem Taycan z pewnością jest genialną maszyną na miarę nowych czasów. Mimo to Porsche nie powinno debiutować w segmencie zdominowanym przez uwielbianą Teslę Model S. Magistrala 800V jest świetnym ulepszeniem, ale niestety nie zastąpi sieci Superchargerów oferowanych przez Teslę. Zamiast tego Porsche powinno spojrzeć dwie dekady w tył, kiedy to model Cayenne współdzielony z Audi i VW zapewnił marce rynkowy sukces. Również tym razem grupa VAG powinna wykorzystać R&D Audi e-Tron i zbudować kilka luksusowych SUV-ów elektrycznych. Tym samym elektryfikacja odbyłaby się we większej ilości marek koncernu i pozwoliłaby zupełnie zdominować segment, w którym Tesla nie radzi sobie aż tak dobrze (Model X).

 

Podobne

O tym BMW zapomnieli wszyscy. Pokazujemy jedyny egzemplarz

Marcello Gandini pod koniec lat 60-tych zaprojektował BMW 2800 Spicup. Czy Wy też o nim nie słyszeliście? Gandini nakreślił wyjątkowy samochód, który powstał w zakładach biura projektowego Bertone. Auto zostało zbudowane jako spider-coupé. Najważniejszym punktem tego projektu był trzyczęściowy otwierany dach wykonany ze stali nierdzewnej. Spicup był odważnym prototypem, ale oczach koncernu z Monachium niestety…

Ein Meisterwerk. Wybitny film o wybitnym BMW 2002 Tii- VIDEO

Sam nie wiem, czy więcej komplementów jestem skłonny dać temu kto zbudował to BMW, czy osobie, która nakręciła ten film... To 2002 jest po prostu idealne, a jakość produkcji filmowej jest na najwyższym poziomie. To taki "psztyczek w nos" dla tych, co oglądają w kółko filmiki o Porsche RWB. My w BMW też umiemy! A…