Hybrydowy Koenigsegg pobił rekord przejazdu 0-400-0 km/h - NEWS - Trends Magazines

Hybrydowy Koenigsegg pobił rekord przejazdu 0-400-0 km/h – NEWS

W poniedziałek, 23 września, Koenigsegg Regera przyspieszył od 0 do 400 km/h i zahamował do zatrzymania w 31,49 sekundy na lotnisku Råda w pobliżu miasta Lidköping. Pomimo trudnych warunków na torze, Regera potrzebowała tylko 22,87 sekundy, aby przyspieszyć do 400 km / h na 1613.2 m. Zwolnienie do kontrolowanego zatrzymania zajęło zaledwie 8,62 sekundy na odległości 435,26 m. Całkowita odległość użyta dla prędkości 0–400–0 km / h wynosiła 2048,46 m.

W lepszych warunkach Regera powinna w pełni osiągnąć swój potencjał i zatrzymać się na dystansie poniżej niewiarygodnych 2000 m. Samochodem kierował fabryczny kierowca Koenigsegg Sonny Persson

Prawie dwa lata temu Koenigsegg ustanowił rekord 0-400-0 km / h, wykorzystując produkcyjną Agera RS w Nevadzie. Rekord wynosił 33,29 sekundy. Tym razem Koenigsegg Regera pokazał, że samochód o napędzie hybrydowym może pokonać spalinowy bolid.

400 km/h to stosunkowo niewiele w porównaniu z rekordowymi 490,484 osiągniętymi przez Bugatti Chiron. Na uwagę zasługuje łatwość i czas, w którym Koenigsegg osiągnął tę prędkość. Czy te próby oznaczają, że Christian von Koenigsegg przymierza się do pobicia rekordu Bugatti? Pokonanie bariery 500 km/h to bardzo łakomy kąsek. Niestety kompleks Ehra-Lessien, gdzie Bugatti swobodnie testuje swoje samochody, należy do koncernu VAG, który już nie udostępnia go konkurencji.

Podobne

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu EDC większość modeli BMW jest w stanie pogodzić precyzję prowadzenia z komfortem resorowania. Charakterystyka układu jezdnego zależy bowiem od wybranego trybu pracy.  W większości samochodów osobowych za resorowanie odpowiadają sprężyny i amortyzatory. Pierwsze uginają się lub rozprężają po wjechaniu na nierówność bądź uskok drogi, drugie przeciwdziałają bujaniu się nadwozia. Regulacja charakterystyki sprężyn podczas jazdy jest w zasadzie niemożliwa…

To nowy sposób kradzieży samochodów

Złodzieje znaleźli nowy sposób na śledzenie i kradzież samochodów. Nie używają do tego skomplikowanej aparatury, ani słynnych "walizek", a urządzenie, które każdy może kupić w sklepie elektronicznym.  Mowa o urządzeniach Apple'a o nazwie AirTag. To mała pastylka (o średnicy 32 mm), niewiele większa od pięciozłotówki, która weszła na rynek w kwietniu tego roku. Apple AirTag…