Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych - Trends Magazines

Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych

W Salzgitter (Dolna Saksonia) do 2023/24 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy przy testowaniu i produkcji ogniw akumulatorowych – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena i linii pilotażowej, 700 w ramach joint venture pomiędzy Northvolt i Volkswagenem w celu budowy i eksploatacji akumulatorów i fabryki ogniw. Ponad miliard euro ma zostać zainwestowany w rozwój ogniw akumulatorowych koncernu Volkswagen w tym samym okresie.

Linia pilotażowa do produkcji małych ogniw akumulatorowych została dziś otwarta w Centre of Excellence (CoE) w Salzgitter. Około 300 ekspertów jest zaangażowanych w opracowywanie, testowanie i pilotowanie innowacyjnych technologii produkcji baterii litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen inwestuje ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji.


Zamów prenumeratę

Ponadto Volkswagen inwestuje kolejne ok. 900 milionów Euro we współpracę związaną z akumulatorami ze szwedzkim producentem akumulatorów Northvolt. Budowa fabryki ogniw akumulatorowych o pojemności 16 gigawatogodzin w Salzgitter ma rozpocząć się w 2020 r. Planowane jest rozpoczęcie produkcji pod koniec 2023 r. / Na początku 2024 r. W tym celu Volkswagen niedawno założył spółkę joint venture 50/50 z Northvolt. W tym niezależnym wspólnym przedsiębiorstwie w perspektywie średnioterminowej powstanie 700 miejsc pracy.

Podobne

400-konny Golf R dla policji. Żarty się skończyły!

Gwiazdą tegorocznej kampanii „Tune it! Safe” jest Oettinger Golf 400R. Samochód został zbudowany na bazie zmodernizowanego Golfa R. Za sprawą silnika o mocy 310 KM jest on najmocniejszą seryjnie produkowaną wersją Golfa. Oettinger zawiesił poprzeczkę jeszcze wyżej. Silnik 2.0 TSI został wyposażony w większą turbosprężarkę, zmodyfikowany układ dolotowy ze sportowym filtrem oraz mniej restrykcyjny wydech…

VW Golf 8 GTI

Powrót legendy – Golf 8 GTI [GALERIA, WIDEO]

Mieliśmy go poznać podczas salonu w Genewie. Niestety zamiast legendarnego święta motoryzacji świat ogarnął wtedy strach związany z pandemią. Dziś czarne chmury mijają, a Volkswagen zdecydował się pokazać światu ikonę - nowego Golfa 8 GTI. Moc i napęd Nowy Golf GTI ma 2-litrowy silnik TSI (EA888 evo4) o mocy 245 KM, który napędza przednią oś.…