Garbus, który zdobył Antarktydę - Trends Magazines

Garbus, który zdobył Antarktydę

W 1963 r. Volkswagen Beetle stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który eksplorował Antarktydę. Nazwany Antarctica 1 i pomalowany na czerwono, aby wyróżnić się na śniegu, został dostarczony bezpłatnie przez dział marketingu VW. Volkswagen chciał pokazać możliwości pojazdu w każdych warunkach pogodowych. Misja odbyła się pod patronatem ANARE, czyli Australijskich Narodowych Ekspedycji Antarktycznych.

Antarctica 1, przetransportowany przez lodołamacz, spędził rok na zdalnej stacji Mawson ANARE, gdzie pracował ramię w ramię z psimi drużynami i większymi pojazdami gąsienicowymi, takimi jak Snowtrac. Okazało się, że Garbus doskonale nadaje się do pracy na stacji i krótkich trawersów po lodzie. Chłodzony powietrzem silnik nigdy nie zamarzł.

Po powrocie z krainy lodu A1 wystąpił w kampanii reklamowej, w której reklamowano jego imponującą wytrzymałość wobec ekstremalnych warunków.

Po powrocie do Australii po roku służby Antarktyda 1 wygrała Rajd BP 1964 po stosunkowo niewielkich naprawach. Tymczasem został zastąpiony w ANARE przez podobnego VW z 1964 roku o nazwie Antarctica 2 i pomalowanego na kolor International Orange.  Ten Garbus służył znacznie dłużej, pozostając na zamarzniętym pustkowiu do 1969 roku.


Zamów prenumeratę

 

Podobne

Bimmer Club Poland – prezentacja klubu

Bimmer Club Poland to społeczność integrująca miłośników marki BMW w Belgii. Klub powstał w 2016 roku, głównie dla Polaków mieszkających na zachodzie Europy: Belgia, Holandia, Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Klubowe barwy można zobaczyć w bardzo wielu lokalizacjach. Do czasów pandemii spoty odbywały się regularnie raz w miesiącu. Ostatnio spotkania organizowane są rzadziej, ale w…

VW Golf mk1

Tego dnia 50 lat temu urodziła się ikona – VW Golf!

VW Golf świętuje dziś urodziny! Produkcja pierwszej generacji tej ikony ruszyła dokładnie 50 lat temu - 29 marca 1974 roku. Przez lata był to najlepiej sprzedający się samochód europejski od momentu wynalezienia automobilu. To także drugi, po Toyocie Corolli najpopularniejszy samochód świata.  Volkswagen nie miał łatwego zadania. Ikona, jaką był Garbus nie była łatwa do…