Volkswagen ID.3 - nowa era VW - Trends Magazines

Volkswagen ID.3 – nowa era VW

Volkswagen zaprezentuje ID.3 przed Międzynarodowym Salonem Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. ID.3 rozszerza ofertę Volkswagena jako pierwszego modelu całkowicie nowej generacji pojazdów wyłącznie elektrycznych – charakteryzujących się zerową lokalną emisją i wyjątkową wydajnością.

Model ID.3 oparty jest na nowej modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB), która została zaprojektowana dla elektrycznego układu napędowego.

W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej ID.3 będzie dostępny z trzema rozmiarami baterii. Wariant podstawowy ma użyteczną pojemność akumulatora 45 kWh i umożliwia zasięg do 330 kilometrów (zgodnie z WLTP).

Jak podaje Volkswagen, cena tej wersji ID.3 będzie startować z pułapu poniżej 30 000 €. Jest też wariant o mocy 58 kW, który umożliwia ID.3 osiągnięcie zasięgu do 420 km (zgodnie z WLTP). Pojemność największego akumulatora wynosi 77 kWh, a jego zasięg elektryczny to 550 kilometrów (zgodnie z WLTP). Dzięki możliwości szybkiego ładowania możliwe jest wystarczające naładowanie ID.3 na dystansie około 290 kilometrów (WLTP) w ciągu 30 minut przy mocy wyjściowej 100 kW.

Baterie są zintegrowane z podwoziem. To ustawienie ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy, ponieważ znacznie obniża środek ciężkości w ID.3. ID.3 charakteryzuje się również optymalnym rozkładem ciężaru między przednią i tylną oś. Długi rozstaw osi w układzie MEB w połączeniu z bardzo krótkimi zwisami tworzą obszerne wnętrze pojazdu.

 


Zamów prenumeratę

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Skrzynie DSG: jaka żywotność?

Dwusprzęgłowe zautomatyzowane skrzynie DSG błyskawicznie podbiły serca kierowców. Eliminują konieczność operowania pedałem sprzęgła i „mieszania” lewarkiem, nie zwiększają zużycia paliwa, nie pogarszają osiągów, a biegi przepinają w tempie, jakiego nie powstydziłby się zawodowy rajdowiec. Historia skrzyń DSG rozpoczęła się w 2003 roku. Zautomatyzowana przekładnia z dwoma sprzęgłami zadebiutowała w Golfie IV R32. Kiedy media wychwalały…

Nie są hybrydowe, ani zasilane wodorem. Toyota pokazuje pojazdy stricte elektryczne, ale jak zwykle idzie swoją drogą… – TECHNOLOGIA

Toyota prezentuje nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny (BEV) w wersji produkcyjnej na Future Expo podczas Targów Motoryzacyjnych w Tokio 2019. Jego premiera na japońskim rynku jest planowana na 2020 rok. Pojazd będzie służył do poruszania się na krótkich dystansach w sposób przyjazny dla środowiska. Dwuosobowy samochód elektryczny został zaprojektowany z myślą o osobach, które codziennie pokonują…