Volkswagen ID.3 - nowa era VW - Trends Magazines

Volkswagen ID.3 – nowa era VW

Volkswagen zaprezentuje ID.3 przed Międzynarodowym Salonem Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. ID.3 rozszerza ofertę Volkswagena jako pierwszego modelu całkowicie nowej generacji pojazdów wyłącznie elektrycznych – charakteryzujących się zerową lokalną emisją i wyjątkową wydajnością.

Model ID.3 oparty jest na nowej modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB), która została zaprojektowana dla elektrycznego układu napędowego.

W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej ID.3 będzie dostępny z trzema rozmiarami baterii. Wariant podstawowy ma użyteczną pojemność akumulatora 45 kWh i umożliwia zasięg do 330 kilometrów (zgodnie z WLTP).

Jak podaje Volkswagen, cena tej wersji ID.3 będzie startować z pułapu poniżej 30 000 €. Jest też wariant o mocy 58 kW, który umożliwia ID.3 osiągnięcie zasięgu do 420 km (zgodnie z WLTP). Pojemność największego akumulatora wynosi 77 kWh, a jego zasięg elektryczny to 550 kilometrów (zgodnie z WLTP). Dzięki możliwości szybkiego ładowania możliwe jest wystarczające naładowanie ID.3 na dystansie około 290 kilometrów (WLTP) w ciągu 30 minut przy mocy wyjściowej 100 kW.

Baterie są zintegrowane z podwoziem. To ustawienie ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy, ponieważ znacznie obniża środek ciężkości w ID.3. ID.3 charakteryzuje się również optymalnym rozkładem ciężaru między przednią i tylną oś. Długi rozstaw osi w układzie MEB w połączeniu z bardzo krótkimi zwisami tworzą obszerne wnętrze pojazdu.

 


Zamów prenumeratę

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Karman Ghia Typ 14: Mechaniczna pomarańcza

Wielokrotnie w VW TRENDS prezentowaliśmy auta z ponadstuletniej historii firmy Karmann. Teraz przedstawiamy model samochodu, który nie tylko jest najbardziej rozpoznawanym produktem tej marki, ale nosi też jej nazwę. Oto Karman Ghia Typ 14. Po drugiej wojnie światowej Volkswagen odnosił ogromne finansowe sukcesy dzięki masowej produkcji i sprzedaży Garbusa. Bardzo chłonny rynek zaowocował współpracą z…

Volkswagen odkrywa karty. Prezentuje Polo GTI R5

Rozłąka Volkswagena z rajdami nie trwała długo. Koncern właśnie przedstawił Polo GTI R5, które w drugiej połowie przyszłego roku pojawi się na odcinkach specjalnych. Samochody klasy R5 znajdują się szczebel niżej od bardziej zaawansowanych, jednak dużo droższych rajdówek WRC. Nie dość, że R5 są w zasięgu finansowym większego grona zespołów, to regulaminy pozwalają na starty…