Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M - Trends Magazines

Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu.

Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami i kompletny układ wydechowy z tytanu, a do sterownika jednostki wgrał nowe oprogramowanie.

X6 M ma także opracowany przez G-Power pakiet stylistyczny Typhoon z mocno poszerzonymi błotnikami i karbonowymi elementami aerodynamicznymi oraz maską z dużym wywietrznikiem. Gwintowane zawieszenie G-Power GX6M RS pozwoliło na zmniejszenie prześwitu i wpasowanie 23-calowych kutych felg G-Power Hurricane RR w przestrzenie wewnątrz błotników.

Całkowity koszt dodatków z oferty G-Power przekroczył 60 tysięcy euro. A doliczyć trzeba do tego kolejne kilka na zakup opon. Czy warto? Do końca roku świętujące 35-lecie działalności G-Power proponuje rabat w wysokości 35 proc.

To już całkiem rozsądna propozycja, biorąc pod uwagę, że w zamian otrzymuje się SUV-a pokonującego 1/4 mili w 11,5 sekundy i rozpędzającego się do przeszło 300 km/h. Za uterenowione modele o takich możliwościach Bentley i Lamborghini żądają przeszło miliona złotych.

(BMW TRENDS 3/2018)

Podobne

VW-Golf-8-Variant-1.5-e-TSI-z zamknietym bagaznikiem

Praktyczny Golf 8 Variant 1.5 eTSI – w sam raz dla rodziny

Ósma generacja Volkswagena Golfa na dobre zadomowiła się na ulicach. Kilka miesięcy po debiucie klasycznego pięciodrzwiowego hatchbacka do oferty dołączyła praktyczna odmiana kombi. Volkswagen przekonuje, że najnowszy Golf Variant jest bardziej przestronny, dynamiczny, cyfrowy i nowoczesny niż kiedykolwiek. Mówię „sprawdzam” i wskakuję za kierownicę nowego modelu z Wolfsburga. Pierwszy Golf został wyprodukowany w 1974 roku. Tej daty nikomu, kto jest…

Sprzęgło fabryczne czy wzmocnione? Poradnik

Sprzęgło jest jedną z najdroższych części eksploatacyjnych. Komplet wraz z dociskiem i - jeżeli jest potrzebne - dwumasowym kołem zamachowym, może kosztować przeszło dwa tysiące złotych. Stojąc przed koniecznością jego wymiany można wybierać między oryginałem i zamiennikiem. Można wybrać także sprzęgło wzmocnione lub oddać posiadaną już tarczę do zakładu, który w ramach regeneracji zastosuje okładziny…