Początek kolekcji "Batmana" - Trends Magazines

Początek kolekcji „Batmana”

E46 M3 należące do Marcina, znanego jako „Batman”, modyfikowane jest metodą małych kroków. Auto należy do nietypowej kolekcji BMW z silnikami o symbolach zaczynających się od „S”. Marcin posiada jeszcze zmodyfikowane do driftu E36 z motorem zmienionym na S50B30 a jego kolega Grzegorz E30 M3.

Wcześniej „Batman” był właścicielem czterodrzwiowego E36 318is, którego silnik został zastąpiony M50B25. Sedan ozdobiony lusterkami AC Schnitzer, oryginalnym spojlerem BMW i felgami Hamann Motorsport został sprzedany we wrześniu 2007 roku.

W kwietniu 2008 roku przyszedł czas na zakup nowego auta. Do kolegów z Beemka Klub dotarła informacja, że „Batman” nabył mocny samochód bawarskiego producenta, ale początkowo wiedzieli tylko, że jest srebrny, został wyprodukowany w 2000 r. i ma felgi o średnicy 19 cali.

Tajemnicą, która miała zostać utrzymana aż do zlotu w Toruniu, a ostatecznie wyszła na jaw wcześniej, była moc. Poprzedni posiadacz, który sprowadził auto do Polski, deklarował, że silnik osiąga ok. 365 KM dzięki kompletnemu wydechowi Supersprint, układowi dolotowemu ze stożkowym filtrem powietrza K&N oraz dostrojeniu komputera silnika. Co ciekawe, przy sprzedaży przekazał faktury za te elementy. Układ wydechowy wraz z montażem i dostrojeniem silnika kosztował pierwszego, włoskiego właściciela 3500 euro, natomiast dolot ze „stożkiem” i jego założenie 1500 euro.

Znalezienie dobrze utrzymanego E46 M3 w kraju było dla Marcina sporym zaskoczeniem. Udało mu się to po bezowocnej wyprawie do Niemiec w poszukiwaniu tego modelu.

Choć egzemplarze z lat 2000 ‒ 2003 znane są z problemu z panewkami korbowodowymi, jedyną większą naprawą, jakiej potrzebowało srebrne coupé, była wymiana sprzęgła i koła dwumasowego.

Wielu kolegów namawiało „Batmana”, by pozostawił 19-calowe oryginalne felgi BMW Style 67. Według internetowych systemów wyboru, części obręcze te występowały tylko w M3, ale Marcinowi kojarzyły się z M5.

Wraz z „Davidem”, właścicielem opisywanego w nr 3/ 2012 BMW TREND E12 520i nazywanego „Babcią”, „Batman” przeprowadził przymiarkę felg Artec Turbo o średnicy 19 cali i szerokości 9 cali z przodu oraz 10 cali z tyłu.

Działo się to przy okazji montażu gwintowanego zawieszenia K-Sport, pozwalającego na regulację prześwitu, siły odbicia oraz kątów pochylenia kół. Maksymalne obniżenie przy zastosowaniu tego zestawu wynosi 60 mm. Za optymalną twardość zawieszenia Marcin uznał ustawienie w połowie skali.

Przed naszą sesją wyposażył samochód w oryginalny przedni zderzak z modelu Coupé Sport Leichtbau. Na aukcji znalazł też widoczny na zdjęciach tylny dyfuzor z CSL. Właścicielowi „zwykłego” M3, w którym część ta była zamontowana, zaproponował zamianę na element seryjny. Uzupełnieniem stylizacji na CSL będzie zakupiona w pierwszych miesiącach 2012 roku oryginalna tylna klapa. Ma ona charakterystyczne przetłoczenie, które w albumie „BMW” stworzonym przez Rainera Schlegelmilcha, Hartmuta Lehbrinka i Jochena von Osterrotha nazwane zostało zintegrowanym spojlerem.

Na początku sezonu 2013 „Batman” zaopatrzył się w felgi VMR V-710 w kolorze Really Red. Obręcze te mają średnicę 19 cali. Ich szerokości wynoszą zaś 9,5 cala oraz 11 cali. Naciągnięto na nie opony Toyo Proxes T1-R 235/35 z przodu oraz Toyo Proxes T1-R 265/30 z tyłu.

Auto zostało również powierzone tapicerowi. Wnętrze, w którym znajdą się nowe siedzenia Recaro CS, zostanie obszyte czerwoną skórą. Fotelami zajął się lakiernik, który pozbawi tylne części oparć struktury plastiku oraz wygładzi je i pomaluje, nadając połysk.

W firmie Clear Sound zbudowany został system audio z dwoma wzmacniaczami i głośnikami wysokotonowymi w słupkach.

Marcin zajął się również hamulcami. Układ oparty jest o sześciotłoczkowe zaciski z Porsche Panamera. Zostaną one połączone z tarczami pochodzącymi z M3 E90.

Czy do najmocniejszych „trójek” drugiej i czwartej generacji dołączą kolejne M3? Właściciele srebrnego E46 iczarnegoE30 na razie koncentrują się na dopracowaniu aktualnie posiadanych aut. Dalszy rozwój ich wspólnej pasji do mocnych BMW serii 3 może przynieść wiele niespodzianek.

Andrzej Szczodrak

Fot. Piotr Mokwiński

BMW E46 M3 Coupé, 2000 r.

SILNIK/NAPĘD: S54B32 o fabrycznej mocy 343 KM przy 7900 obr./min, 365 Nm przy 4900 obr./min, kompletny układ wydechowy Supersprint, stożkowy filtr powietrza K&N

NADWOZIE:zderzak przedni z wersji CSL, oryginalna dokładka tylnego zderzaka z wykonanym z karbonu dyfuzorem pochodzącym z modelu CSL

KOŁA/OPONY:w trakcie sesji kute felgi z lekkich stopów BMW Style 67 o średnicy 19 cali, z przodu szerokość felg 8 cali, rozmiar opon 235/55, z tyłu szerokość felg 9,5 cala, rozmiar opon 255/55; obecnie felgi VMR V-710 w kolorze Really Red, średnica: 19 cali, z przodu szerokość 9,5 cala ET 22, 11 cali z tyłu ET25, opony Toyo Proxes T1-R 235/35 z przodu oraz Toyo Proxes T1-R 265/30 z tyłu

ZAWIESZENIE/HAMULCE:gwintowane zawieszenie K-Sport

WNĘTRZE:zamontowane po sesji fotele Recaro CS z tylnymi częściami oparć przemalowanymi na czarny kolor z efektem połysku, wnętrze obszyte czerwoną skórą

WŁAŚCICIEL: Marcin „Batman”

PODZIĘKOWANIA: dla Mano, Davida, Grubego, X_E_O_Na i TORSa, Clear Sound, MGmotorsport, OM Serwis, BEST Performance, CCP Zakopane

(BMW TRENDS 2/2013)

Podobne

Nietuzinkowy BMW X5 E53 4.8is

BMW X5 pierwszej generacji niewielu kojarzy się z nadzwyczajnymi emocjami. Samochód jest zbyt młody na klasyka, a dzięki coraz bardziej przystępnym cenom stał się osiągalny dla szerszej grupy osób. Wystarczy jednak kilka ciekawych dodatków oraz mocny silnik pod maską, aby BMW X5 stało się bardziej atrakcyjne. Oznaczone kodem E53 pierwsze BMW X5 zadebiutowało w 1999…

Nowe felgi Barracuda Inferno

Inferno - felgi od Barracuda Racing Wheels promowane są jako doskonałe uzupełnienie sportowego charakteru BMW M235i. Przednie w rozmiarze 8.5Jx19 obuto w opony w rozmiarze 225/35 R19, tylne w rozmiarze 9.5Jx19 w opony 245/30 R19. A jak Wam się podobają?