BMW E39 528i prawie jak M5 - Trends Magazines

BMW E39 528i prawie jak M5

Michał, podobnie jak jego kolega Przemek, z którym przyjechał na spotkanie z redakcją BMW TRENDS, fascynuje sięBMW prawie od zawsze. Obaj cenią komfort i podobny kierunek modyfikacji ‒ German Style. Jeżdżą jednak innymi modelami. Przemek wybrał E46. Michał ‒ E39. Jakiś czas temu, niezadowolony z grafitowego E39 523i, zmienił je na mroczne E39 528i.

Samochód Michała przyjechał do Polski z Niemiec w 2001 roku. Część widocznych modyfikacji przeprowadził poprzedni właściciel „piątki”. Celem było jak najbardziej upodobnić ją do kultowego M5. Choć auto napędza jedynie 192-konny silnik 2,8 l, w którym do tej pory nie wprowadzano żadnych usprawnień, podobnie jak w całym zespole napędowym, pakiet zmian objął głównie nadwozie.

Stąd mnóstwo elementów przypisanych M-Power. Oprócz przedniego i tylnego zderzaka (z PDC) bez trudu zauważymy lusterka z tego samego zestawu, listwę na klapie bagażnika oraz na drzwiach. Ponieważ miało być groźnie i mrocznie, przyciemnione zostały wszystkie szyby, wymieniono nerki na czarne, by jak najlepiej komponowały się z odświeżonym oryginalnym lakierem Cosmosschwarz Metallic. Patrząc z tyłu na samochód Michała dostrzeżemy zwieńczające część wydechu z M5 dwie końcówki AC Schnitzera. Ta operacja wymagała podniesienia podłogi bagażnika, by umożliwić ich montaż po obu stronach.W tym celu wycięto komorę na koło zapasowe i zamontowane plastikowe wypełnienie na akumulator z M5 z obowiązkowym logo M-Power.

Ponieważ German Style wymaga niższego zawieszenia, zamontowano amortyzatory M-Technik z niebieskimi sprężynami H&R, a w komorze silnika rozpórkę przednich kielichów AC Schnitzer. Wszystko, by jak najlepiej wyeksponować 17-calowe felgi AC Schnitzer z oponami Unoroyal RainSport 2.

We wnętrzu auta, zgodnie z założeniami, jest ciemno. Czarna podsufitka dobrze współgra ze skórzanymi fotelami Sportsitze i nakładkami na pedały oraz podstopnicą AC Schnitzera. Do tego pokrywająca wewnętrzne listwy czarna karbonowa folia, która zastąpiła drewniane elementy, dobrze komponuje się z komputerem nawigacji i TV.

Niektórych może trochę zmylić gałka zmiana biegów M-Power. Widnieje na niej bowiem sześć przełożeń, choć w rzeczywistości silnik sprzęgnięty jest z oryginalną 5-stopniową skrzynią. W planach jest jeszcze zmiana kierownicy na M-Power i wymiana TV z nawigacją na większą 16:9 z nowszego E39.

E39 jest autem pięknym, dużym, wygodnym i, jak zapewnia jeżdżący nim na co dzień Michał, potrafi być oszczędne. Po wszystkich dokonanych modyfikacjach zwraca na siebie uwagę. I o to chodziło.

R

Fot. Mikołaj Urbański

BMW E39 528i 1997 r.

SILNIK/NAPĘD: M52 B28, 2,8 l, 192 KM,5-stopniowa oryginalna skrzynia biegów

NADWOZIE: zderzaki M-Power z przodu i tyłu (z PDC), lusterka i listwa na tylną klapę M-Power, przednie lampy Hella z wersji po liftingu z oryginalnymi ksenonami, ringami i LED-owymi markerami, tylne lampy Hella neonowe, czarne nerki poliftingowe, listwy boczne drzwi M-Power, przyciemnione wszystkie szyby, podwójne przednie szyby, część wydechu M5, dwa końcowe AC Schnitzer, lakier Cosmosschwarz Metallic

WNĘTRZE: czarna podsufitka i gałka zmiany biegów M-Power, fotele skórzane Sportsize, nakładki na pedały i podstopnice AC Schnitzer, komputer z nawigacją i TV, wewnętrzne listwy oklejone czarną karbonową folią (wcześniej drewniane), wypełnienie miejsca po kole zapasowym M-Power

ZAWIESZENIE: amortyzatory M-Technik i niebieskie sprężyny H&R, rozpórka przednich kielichów AC Schnitzer

KOŁA/OPONY: felgi AC Schnitzer z przodu 17 cali x 8,5 cala z oponami Uniroyal RainSport2 235/45, z tyłu 9,5 cala z oponami Uniroyal RainSport2 255/40

PLANY: zmiana kierownicy na M-Power i listew wewnętrznych z M-Pakietu, zmiana nawigacji z TV na nowszą większą 16:9

WŁAŚCICIEL: Michał

(BMW TRENDS 1/2014)

Podobne

Giorgi Tevzadze i jego BMW M5, pamiętacie? -VIDEO

Jeden z komentujących na youtube.com napisał: "Paul Walker zginął na fotelu pasażera. Giorgi Tevzadze zginał na fotelu pasażera. Nigdy nie pozwalaj nikomu prowadzić swojego samochodu." https://www.youtube.com/watch?v=UPwI2yyS1xk

bmw_m54_b30_engine

Zalety i wady silnika BMW M54

Benzynową jednostkę, oznaczoną kodem M54, montowano we wszystkich modelach BMW – od serii 3 poprzez flagowe 7 na Z3 czy X5 kończąc. Ma wysoką kulturę pracy i zapewnia dobre osiągi, jednak wymaga troskliwej opieki. Przez lata BMW słynęło z produkcji „pancernych” silników z sześcioma cylindrami. Do dziś żartuje się, że motory M20, M30 czy nawet…