Elektryczny model Hispano Suiza zadebiutuje w Genewie - Trends Magazines

Elektryczny model Hispano Suiza zadebiutuje w Genewie

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) odbędzie się światowy debiut „Carmen” – w pełni elektrycznego, superluksusowego modelu GT słynnej hiszpańskiej marki Hispano Suiza.

Nazwany po Carmen Mateu, wnuczce założyciela Hispano Suiza, nowy model będzie najwyższym wyrazem klasycznie inspirowanego designu, technologii przyszyłości, ekscytującej mocy i doskonałej inżynierii dynamiki.

Zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w Barcelonie, ręcznie wykonana Carmen bazuje na bardzo sztywnym, ręcznie układanym monocoque z włókien węglowych. Zapewnia to podstawę wyjątkowego luksusu, wygody, innowacyjności i dbałości o szczegóły samochodu, które są teraz połączone z technologicznie lepszymi, w pełni elektrycznymi osiągami.

Podczas gdy nowy model czerpie inspirację z Dubonnet Xenia, jednego z eleganckich i luksusowych pojazdów zbudowanych przez Hispano Suizę w 1938 roku, rozwój i budowa Carmen oraz jego zaprojektowanego na zamówienie elektrycznego układu napędowego będą prowadzone przez partnera produkcyjnego firmy QEV Technologies, która może się pochwalić zespołem wysoko wykwalifikowanych inżynierów z doświadczeniem w zakresie projektowania, inżynierii, badań i rozwoju oraz produkcji m.in. dla zespołów Formuły-E. Ma też swoje podstawy w sportach motorowych z Campos Racing i jest również technologią firmy Mahindra Formula-E Racing oraz europejskim obiektem badawczo-rozwojowym dla chińskiej firmy BAIC.

Przypomnijmy, że Hispano Suiza to historyczna marka samochodowa należąca do czwartej generacji rodziny Suqué Mateu. W latach 1904-1946 Hispano Suiza zbudował ponad 12 tysięcy luksusowych samochodów i 50 tysięcy silników lotniczych.

Fot. Hispano Suiza

Podobne

Który oszczędniejszy: Passat TDI (190 KM) czy Passat GTE (218 KM)?

Legendarne TDI i walczące o swoje miejsce na rynku GTE są różnymi receptami Volkswagena na niskie zużycie paliwa. Drogi do sukcesu okazują się różne, tak samo jak charaktery obu wersji limuzyny. Przez lata utarła się teoria, że diesle są oszczędne, a silniki benzynowe paliwożerne, co rekompensują większą zrywnością i wyższą kulturą pracy. Rozwój techniki sprawił,…

Szybsze ładowanie, dzięki chłodniejszym kablom

Temperatura jest jednym z największych wrogów pojazdów elektrycznych. O tym, że baterie nie lubią zbyt niskich temperatur, wiemy już od dawna. Mało natomiast się mówi o problemach z nadmierną temperaturą w trakcie ładowania. O ile producentom udało się całkiem nieźle ogarnąć temat chłodzenia baterii czy samych ładowarek (stosując po prostu obieg cieczy), jednak wciąż istnieje…