Tuning Beetle - mocny silnik i audio - Trends Magazines

Tuning Beetle – mocny silnik i audio

Przygotowany przez KBR Motorsport Garbus imponuje mocą – zarówno silnika 2.0 TSI, jak i sprzętu audio. Niemieckie KBR Motorsport postanowiło połączyć siły z firmą SEK Carhifii stworzyć jedynego w swoim rodzaju Garbusa.

KBR zajęło się mechaniczną częścią projektu. Miejsce standardowych sprężyn i amortyzatorów zajął gwint firmy H&R, który ustawiono w najniższym możliwym położeniu. 20-ramienne felgi wybrano z katalogu firmy Oxigin. Ich czerń przełamano wstawkami z białej folii. Optymalną trakcję zapewniły opony Hankook Ventus S1 Evo w rozmiarze 235/30 R20. Większą siłę hamowania zapewniły 4-tłoczkowe zaciski na przedniej osi, które współpracują z pływającymi tarczami z nacinaną powierzchnią. Tylne hamulce nie zostały zmodyfikowane. KBR Motorsport zdecydowało się jedynie na pokrycie zacisków czerwonym lakierem.

Silnik 2.0 TSI słynie z podatności na tuning. Przed przeprogramowaniem elektroniki sterującej KBR Motorsport wyposażyło Garbusa w 3-calowy wydech ze stali nierdzewnej. To zaprocentowało. Z motoru wyciśnięto 265 KM i 415 Nm.

Prace nad samochodem kontynuowali specjaliści z SEK Cafhifi, którzy wychodzą z założenia, że nic nie jest w stanie zastąpić dobrze brzmiącego systemu audio. Kosztem 80 roboczogodzin zbudowano pierwszoligowe nagłośnienie o mocy 1700 W. Jego sercem jest stacja multimedialna Pioneer AVIC-F77DAB, która poprzez procesor dźwięku Ground Zero GZCS 6-8DSP kieruje sygnał do trzech wzmacniaczy – jeden ukryto w bagażniku, a dwa zamontowano w siedziskach tylnych foteli, zamieniając Garbusa w dwuosobowy samochód.

Do górnej części deski rozdzielczej przytwierdzono głośniki średniotonowe i tweetery. W drzwiach osadzono głośniki średnio-niskotonowe. Aby nie dopuścić do powstawania rezonansów, przestrzeń za nimi wytłumiono matami alubutylowymi. 70-litrowa skrzynia z subwooferem trafiła do bagażnika. Do spięcia komponentów systemu audio zużyto 200 metrów przewodów z czystej miedzi. SEK Cafhifi nie zapomniało też o odpowiednim bilansie energetycznym – prąd magazynują trzy litowo-jonowe akumulatory.

Zwieńczeniem prac było oklejenie dolnych części drzwi oraz zamontowaniu w kabinie kubełkowych foteli Recaro Sportster CS, których czarna tapicerka i białe tyły odpowiadają koncepcji kolorystycznej projektu.

Fot. KBR

(VW TRENDS 4/2015)

Podobne

VW kończy sprzedaż aut spalinowych. Na razie w jednym kraju

Oficjalnie sprzedaż aut spalinowych w Norwegii ma zakończyć się w 2025 roku, ale Volkswagen zapowiada wcześniejsze przejście na "elektryki". Czy w Polsce niemiecka marka także zrezygnuje ze sprzedaży aut spalinowych? Nie jest żadną rewelacją fakt, że silniki spalinowe odchodzą do lamusa. Drastyczne normy emisji spalin wymuszają na producentach aut przejście na alternatywne źródła napędu. BMW…

Arteon 2020

Nowy Arteon i Arteon Shooting Brake – Gran Turismo dla ludu

Nowy Arteon Shooting Brake pojawia się na rynku razem z odnowionym Arteonem. Będzie hybryda typu plug-in o mocy 218 KM oraz Arteon R z silnikiem o mocy 320 KM. Arteon R: moc i Torque Vectoring Moc silnika wersji R wynosi 320 KM. VW opracował nową technologię, którą określa mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque…