Piękny roadster BMW Z4 od Zagato - Trends Magazines

Piękny roadster BMW Z4 od Zagato

Ten prototyp BMW Zagato Roadster powstało na bazie Z4. Na opracowanie nowej karoserii specjaliści z Zagato potrzebowali zaledwie 6 tygodni. Chcieli zdążyć na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2012 roku. Mimo kilku lat nadal budzi emocje.

Przedstawiciele obu firm podkreślali, że imponujące tempo prac było w dużej mierze zasługą ścisłej kooperacji. Za piękną linię nadwozia roadstera odpowiada Norihiko Harada. Kształt przodu stanowi rozwinięcie form znanych z seryjnego BMW Z4.

Dużo więcej „dzieje się” z tyłu, który został kompletnie przemodelowany. Czarny pas zwkomponowanym logotypem przywodzi na myśl najznamienitsze sportowe samochody z Włoch. Karoseria została pokryta lakierem, który zmienia odcień w zależności od kąta padania promieni słonecznych.

Dużo nacisk położono na dopracowanie detali. Choćby pałąków przeciwkapotażowych za głowami kierowcy i pasażera. Nie są wygiętymi kawałkami chromowanych rur, tylko wymyślnie stylizowanymi elementami. – Są inspirowane skrzydłami samolotów. Dzięki nim Zagato Roadster jest rozpoznawalny z dużej odległości– twierdzi Norihiko Harada.

Nawiązanie do lotnictwa nie jest przypadkowe. Założyciel studia projektowego, Ugo Zagato, na początku swojej kariery pracował dla firmy Pomilio – producenta dwupłatowców. Po zakończeniu I wojny światowej Zagato otworzył własną działalność, korzystając z doświadczeń zebranych w przemyśle lotniczym.

Wbrew modzie na coraz większe koła, szczególnie w USA,  Zagato  zdecydował się na „dziewiętnastki”. Piękny wzór ramion gwarantuje, że nawet zwolennicy obręczy o monstrualnych średnicach będą musieli przyznać, że był to trafny wybór.

Bawarski roadster we włoskim stylu ma zapewnić kierowcy i pasażerowi masę przyjemności z podróżowania. Konstruktorzy dołożyli starań, by auto zdawało egzamin nie tylko podczas pokonywania serpentyn, ale również nadawało się do podróżowania z wysokimi prędkościami.

Stosunkowo niewielkim zmianom poddano wnętrze. Jest bardzo zbliżone do znanego z seryjnych BMW Z4, jak również Zagato Coupé. Główną różnicą jest wykończenie kabiny duża ilością brązowej skóry.

Współpraca BMW z Zagato zapowiada się bardzo obiecująco.

Łukasz Szewczyk

Fot. BMW
(BMW TRENDS 5/2012)

Podobne

Drewno w bagażniku? Oryginalny pomysł z USA

Jak wykończyć bagażnik w aucie po tuningu? Jedni szczelnie wypełniają go komponentami car audio, inni wyszywają wysokiej jakości skórą bądź kompletnie usuwają tapicerkę, by samochód zaczął przypominać rajdówkę. (więcej…)

BMW 3.0 CSL na sprzedaż

BMW 3.0 CSL może być Twoje. Lepiej nie pytaj za ile

Nowoczesne BMW 3.0 CSL powstało jako hołd dla kultowego modelu E9 3.0 CSL z lat 70. To auto uznane jest przez wielu za jedno z najbardziej kultowych modeli marki. BMW wyprodukowało tylko 50 egzemplarzy i teraz jeden z nich jest na sprzedaż. Kosztuje fortunę, ale to było do przewidzenia. BMW 3.0 CSL zostało zaprezentowane w…