274,1 km/h kombi z dieslem pod maską. Rekord BMW F10 - Trends Magazines

274,1 km/h kombi z dieslem pod maską. Rekord BMW F10

274,1 km/h – dokładnie tyle osiągnęło zmodyfikowane przez G-Power M550d. Czy to nadal jest najszybszy Touring z dieslem w historii BMW?

Sercem samochodu pozostał potrójnie doładowany diesel o pojemności trzech litrów. Wpięty w wiązkę elektryczną moduł D-Tronik 5 V1 zoptymalizował charakterystykę pracy turbin i wtryskiwaczy, zamieniając wyjściowe 381 KM i 750 Nm w monstrualne 435 KM i 850 Nm.

G-Power podkreśla, że moduł jest całkowicie bezpieczny dla zespołu napędowego. Zachowano fabryczne procedury bezpieczeństwa, a z zastrzyku mocy można korzystać po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej. Zmienione nastawy są aktywne w określonych sytuacjach. Kiedy elektronika wykryje, że samochód porusza się w gęstym ruchu, korzysta z seryjnych map.

Tuner informuje, że samochód udało się rozpędzić do 274,1 km/h. Do tej chwili, przynajmniej oficjalnie, jakiekolwiek BMW Touring z turbodieslem nie osiągnęło równie dobrego wyniku. Teoretycznie poprawione M550d mogłoby pojechać jeszcze szybciej – G-Power ustawiło ogranicznik prędkości na 300 km/h.

Czas sprintu od 0 do 100 km/h wynosi 4,5 sekundy. Seryjna „piątka” kombi jest o 0,4 s wolniejsza. Za przenoszenie potężnych sił napędowych na asfalt odpowiadają koła, złożone z kutych obręczy G-Power Hurriance RR oraz opon w rozmiarach 255/30 R21 i 295/25 R21.

Fot. G-Power

Podobne

Nerki jak zęby bobra… Render BMW M4 GT3- SPORT

BMW zbuduje wyścigówkę GT3. Największe emocje budzi render, na którym widać górną część nerek. Mają one nieregularny kształt, który znamy z BMW 4 Concept. Sugeruje to, że otrzymamy nerki w kształcie pionowyh zębów/kłów bobra. Czy tak faktycznie będzie? Gama samochodów wyścigowych dla klientów w ramach programu BMW M Motorsport zyskuje nowy model. Od sezonu 2022…

Ognisty Compact BMW, który przepadł

Gdyby weszło do produkcji, BMW M3 Compact stałoby się prekursorem segmentu ognistych kompaktów. Niestety, projekt został zawieszony po zbudowaniu jednego prototypu. Dziś mocny silnik pod maską auta segmentu C nikogo nie dziwi. BMW M140i z doładowanym 3.0 R6 oferuje 340 KM i 500 Nm, co wersji z napędem na obie osie i automatyczną skrzynią pozwala…