830-konny prototyp Lamborghini Squadra Corse - DESIGN - Trends Magazines

830-konny prototyp Lamborghini Squadra Corse – DESIGN

Lamborghini Squadra Corse to nowy 12-cylindrowy hypercar zaprojektowany przez Centro Stile w Sant’Agata Bolognese, który zadebiutuje w 2020 r. . Będzie produkowany w limitowanej edycji, z aerodynamicznymi i mechanicznymi specyfikacjami zaprojektowanymi tak, aby wydobyć to, co najlepsze z kultowego 6,5-litrowego silnika wolnossącego V12 o mocy 830 KM. Teaser prezentuje szereg szczegółów samochodu, w tym duże tylne skrzydło, airscoop na dachu i przednią maskę z podwójnymi wlotami powietrza.

Lamborghini podaje, że konstrukcja składa się z aluminiowej ramy przedniej połączonej z carbonowym monocoque, zaprojektowanym tak, aby zagwarantować najwyższe standardy bezpieczeństwa pasażerów. Silnik znajduje się w stalowej ramie pomocnicznej, która maksymalizuje sztywność skrętną. 6-biegowa sekwencyjna skrzynia Xtrac jest zintegrowana z nadwoziem i pełni strukturalną funkcję przenoszenia obciążeń z zawieszenia, którego ramiona są bezpośrednio do niej przymocowane. Producent twierdzi, że to rozwiązanie gwarantuje znaczną poprawę  sztywności i przywodzi na myśl bolidy wyścigowe single-seater.

Squadra Corse jest kolejnym z serii limitowanych samochodów zbudowanych w oparciu o strukturę modelu Aventador. Taki program rozwoju platformy przywodzi na myśl firmy karosujące samochody, co było u szczytu popuparności w okresie międzywojennym. Być może czas na stworzenie działu „Lamborghini Carrozzeria”?


Zamów prenumeratę

Podobne

Hołowczyc i Mini X-Raid w Rajdzie Dakar 2024

Mocny początek Hołka w Dakarze 2024!

Oficjalnie rozpoczął się 46 Rajd Dakar. Zawodnicy do pokonania mieli, krótki jak na dakarowe standardy prolog o długości 28 kilometrów. Hołowczyc z Kurzeją zameldowali się na szóstym miejscu. To bardzo dobry początek polskiego duetu. Pierwsza dziesiątka zawodników ma prawo wyboru miejsca startowego do kolejnego 414-kilometrowego odcinka. Najszybszy w prologu okazał się Mattias Ekstrom i Emil…

VW-T-Cross-1.5-TSI od tyłu

VW T-Cross 1.5 TSI ACT – pogromca miasta

Wielu kierowców uważających się za miłośników motoryzacji z wyraźnym dystansem traktuje crossovery i SUV-y. Po teście T-Crossa mamy wrażenie, że nie do końca słusznie. Zainteresowanie uterenowionymi samochodami błyskawicznie rośnie. Doszło do tego, że crossovery i SUV-y wyparły z ofert wielu firm minivany. Trend jest też wyraźnie widoczny w koncernie Volkswagena, który nie zamierza stworzyć bezpośredniego następcy Sharana II ani Golfa Sportsvana.…