830-konny prototyp Lamborghini Squadra Corse - DESIGN - Trends Magazines

830-konny prototyp Lamborghini Squadra Corse – DESIGN

Lamborghini Squadra Corse to nowy 12-cylindrowy hypercar zaprojektowany przez Centro Stile w Sant’Agata Bolognese, który zadebiutuje w 2020 r. . Będzie produkowany w limitowanej edycji, z aerodynamicznymi i mechanicznymi specyfikacjami zaprojektowanymi tak, aby wydobyć to, co najlepsze z kultowego 6,5-litrowego silnika wolnossącego V12 o mocy 830 KM. Teaser prezentuje szereg szczegółów samochodu, w tym duże tylne skrzydło, airscoop na dachu i przednią maskę z podwójnymi wlotami powietrza.

Lamborghini podaje, że konstrukcja składa się z aluminiowej ramy przedniej połączonej z carbonowym monocoque, zaprojektowanym tak, aby zagwarantować najwyższe standardy bezpieczeństwa pasażerów. Silnik znajduje się w stalowej ramie pomocnicznej, która maksymalizuje sztywność skrętną. 6-biegowa sekwencyjna skrzynia Xtrac jest zintegrowana z nadwoziem i pełni strukturalną funkcję przenoszenia obciążeń z zawieszenia, którego ramiona są bezpośrednio do niej przymocowane. Producent twierdzi, że to rozwiązanie gwarantuje znaczną poprawę  sztywności i przywodzi na myśl bolidy wyścigowe single-seater.

Squadra Corse jest kolejnym z serii limitowanych samochodów zbudowanych w oparciu o strukturę modelu Aventador. Taki program rozwoju platformy przywodzi na myśl firmy karosujące samochody, co było u szczytu popuparności w okresie międzywojennym. Być może czas na stworzenie działu „Lamborghini Carrozzeria”?


Zamów prenumeratę

Podobne

BMW XM Concept już oficjalnie

Po zapowiedzi nowego SUVa i szczątkowych zdjęciach mamy już nowe BMW XM w pełnej krasie. To z pewnością jeden z najbardziej kontrowersyjnych projektów bawarskiej marki. To też pierwszy SUV stworzony w całości przez dywizję M. Ogromne wloty powietrza to jeszcze nic. Spójrzcie na tył! Ostre linie, cienkie, ale wyraziste światła i ten ogromny dyfuzor z…

Jechałeś takim nietuzinkowym taxi? Jeśli nie, to żałuj

Dostawcze VW oznaczone literą T zawsze kojarzyły się z solidnymi i praktycznymi samochodami. Starsze generacje stają się popularnymi bazami tuningu w stylu rat, rost, California-look lub youngtimer. Dobrze utrzymane T1 i T2 kosztują tyle, co kilkuletnie samochody klasy średniej. Następcy legendarnego bulików nie zyskują tak wielkiej popularności na zlotach, ale doskonale sprawdzają się w innej…