Diabeł jeździ BMW. Poznajcie BRUTUSA, który ma 47-litrowy silnik lotniczy BMW- CIEKAWOSTKI - Trends Magazines

Diabeł jeździ BMW. Poznajcie BRUTUSA, który ma 47-litrowy silnik lotniczy BMW- CIEKAWOSTKI

Silnik V12 BMW

Marka BMW pierwsze kroki w przemyśle stawiała jako producent silników do samolotów. Spuścizną tej epoki jest ważący ponad pół tony silnik V12 o pojemności prawie 47 litrów z 1925. Nie pomyliliście się, to mniej więcej tyle co 8 silników V12 serii M70/S70.

BMW Aircraft VI V12 używany był aż do lat 30-tych XX wieku do napędu ciężkich bombowców Heinkel He 111. Ze względu na specyficzną budowę cylindry po prawej stronie mają po cztery litry pojemności, a przeciwne tylko 3,82. Nominalna pojemność silnika  to 46,92 litra. Szacuje się, że moc silnika to grubo ponad 500 KM, a najczęściej padająca wartość to 750 KM. Silnik konsumuje 200 litrów benzyny na godzinę pracy.

Procedura startu silnika:

BRUTUS

W latach 90-tych. Potężne V12 zostało osadzone na ramie pojazdu pożarniczego z USA z pierwszej dekady XX wieku. Za ten mariaż odpowiedzialni są Niemcy z Muzeum Sinsheim. Auto ma 3-biegową skrzynię manualną i napęd łańcuchowy na tylną oś.

Tylne koła jako jedyne posiadają również hamulce, które zdają się mieć charakter symboliczny. Kierowca, lub jak kto woli pilot, nie jest w żaden sposób oddzielony od silnika i siedzi w bezpośrednim sąsiedztwie ziejącego ogniem potwora V12. Samochód przypomina auta przedwojenne, ale przezdewszstkim  wygląda jak coś, czym jeździłby sam diabeł. Ów diabłem okazał się być Jeremy Clarkson, który jeździł Brutusem w kultowym brytyjskim show Top Gear.  Właśnie dzięki temu występowi to monstrum zyskało popularność na całym Świecie. 

Film Top Gear:

źródła: topgear.com; Domien Polder (C) 2010

 

 

 

Podobne

VW Garbus po tuningu widok z przodu

Garbus, obok którego nie przejdziesz obojętnie

Kolor tego Garbusa nieraz był okazją do rozmowy. Na pytanie, dlaczego lakier jest taki matowy, Bartek odpowiada, że próbuje go od kilku dni wypolerować z marnym skutkiem. Często w odpowiedzi dostaje radę, że dobra do tego jest pasta Tempo! Pomysł na Garbiego Zdarzają się osoby, dla których niebłyszczący lakier jest nie do przyjęcia. Na szczęście…

Koniec nieuczciwej praktyki dużego ubezpieczyciela

Prezes UOKiK wydał decyzję w sprawie Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń. Decyzja dotyczy zasad przedłużania umów ubezpieczenia OC. Spółka zobowiązała się do zmiany nieuczciwej praktyki. Każdy posiadacz pojazdu mechanicznego ma obowiązek ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Umowa podpisywana jest na 12 miesięcy. Jeżeli konsument jej nie wypowie nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy,…