Diabeł jeździ BMW. Poznajcie BRUTUSA, który ma 47-litrowy silnik lotniczy BMW- CIEKAWOSTKI - Trends Magazines

Diabeł jeździ BMW. Poznajcie BRUTUSA, który ma 47-litrowy silnik lotniczy BMW- CIEKAWOSTKI

Silnik V12 BMW

Marka BMW pierwsze kroki w przemyśle stawiała jako producent silników do samolotów. Spuścizną tej epoki jest ważący ponad pół tony silnik V12 o pojemności prawie 47 litrów z 1925. Nie pomyliliście się, to mniej więcej tyle co 8 silników V12 serii M70/S70.

BMW Aircraft VI V12 używany był aż do lat 30-tych XX wieku do napędu ciężkich bombowców Heinkel He 111. Ze względu na specyficzną budowę cylindry po prawej stronie mają po cztery litry pojemności, a przeciwne tylko 3,82. Nominalna pojemność silnika  to 46,92 litra. Szacuje się, że moc silnika to grubo ponad 500 KM, a najczęściej padająca wartość to 750 KM. Silnik konsumuje 200 litrów benzyny na godzinę pracy.

Procedura startu silnika:

BRUTUS

W latach 90-tych. Potężne V12 zostało osadzone na ramie pojazdu pożarniczego z USA z pierwszej dekady XX wieku. Za ten mariaż odpowiedzialni są Niemcy z Muzeum Sinsheim. Auto ma 3-biegową skrzynię manualną i napęd łańcuchowy na tylną oś.

Tylne koła jako jedyne posiadają również hamulce, które zdają się mieć charakter symboliczny. Kierowca, lub jak kto woli pilot, nie jest w żaden sposób oddzielony od silnika i siedzi w bezpośrednim sąsiedztwie ziejącego ogniem potwora V12. Samochód przypomina auta przedwojenne, ale przezdewszstkim  wygląda jak coś, czym jeździłby sam diabeł. Ów diabłem okazał się być Jeremy Clarkson, który jeździł Brutusem w kultowym brytyjskim show Top Gear.  Właśnie dzięki temu występowi to monstrum zyskało popularność na całym Świecie. 

Film Top Gear:

źródła: topgear.com; Domien Polder (C) 2010

 

 

 

Podobne

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Golf TCR Germany Street – uliczna wyścigówka

Kilka miesięcy temu Oettinger zapowiedział, że pracuje nad Golfem TCR Germany Street. Finalna wersja auta wreszcie ujrzała światło dzienne. Jest na czym oko zawiesić. Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania. Postanowił więc zmodyfikować współczesne Golfy GTI oraz R z właściwym sobie rozmachem. Golf TCR Germany Street #001 to…

Czyste szaleństwo – BMW E36 Compact Łukasza

BMW E36 w nadwoziu Compact niezależnie od wersji silnikowej nie uchodzi za nietuzinkowe, ekscytujące auto. Popularny „kompot” to zdecydowanie nierzucający się w oczy bawarski model, który obecnie raczej nie cieszy się zbyt dużym uznaniem. Należący do Łukasza egzemplarz jest całkowitym zaprzeczeniem tych opinii. Samochód wzbudza sensację wszędzie, gdzie się pojawi. Zaprezentowaliśmy go w najnowszym wrześniowym…